Upozornění na podvodné nakupující

Na toto téma jsme již několik článků napsali, ale jak se říká “opakování je matka moudrosti”, a tak jsme se rozhodli uveřejnit i tuto zkušenost našeho čtenáře. Praktiky těchto podvodníků se neustále zdokonalují, a to nejen zde, v bazaru na Paladixu.

Přítelkyně nabízela v bazaru na paladix.cz fotoaparát, na inzerát se ozvala osoba vydávající se za Anna Christiana “annachristiana983@gmail.com” (na emailech od ni byla fotka paní s dcerou), s tím, že chce tento fotoaparát pro svou dceru k narozeninám, že spěchá a zaplatí klidně něco navíc. S přítelkyní se dohodly na ceně 200 EUR + 15 EUR poštovné s tím, že Anna zaplatí přes Paypal.

Já na rozdíl od přítelkyně účet na PayPalu sice mám, ale nikdy jsem jej nevyužil, nejsem v jeho používání zběhlý, nicméně “money request” jsem ze svého PayPal účtu na email Anny odeslal, tak, jak žádala. Poté proběhla opět nějak emailová korespondence mezi Annou a přítelkyní o tom, že Anna se už chystá zaplatit, že už brzy zaplatí, a poté že už zaplatila. Měl jsem prý tedy zkontrolovat email, na který mají přijít instrukce od PayPalu, jak dále postupovat.

Emaily přišly postupně tři. První o tom, že přišlo 215 EUR od Anny a že mám poslat potvrzení o odeslání balíku, aby tato částka mohla být připsána na můj PayPal účet. Další dva byly stejného obsahu, jen s lehce upravenou formou. Všechny emaily vypadaly na první pohled jako oficiálně od PayPalu a nevzbudily u mne žádné podezření.

Přítelkyně před odjezdem na víkend mimo město zabalila fotoaparát s cílovou adresu do Belgie (na jiné exotické jméno, prý adresa dcery) a že mám pak jít na poštu odeslat balík, že prý mi už peníze měly dojít, jak jí Anna psala. Já ještě pro jistotu před odchodem zkontroloval PayPal účet, kde jsem ovšem zjistil, že “money request” je stále ve stavu “pending”.

Pozorněji jsem si tedy znovu prošel přijaté emaily od PayPalu, kde jsem zjistil, že email přišel od “customerprompt@accountant.com”, ačkoliv ve “jménu emailu” bylo uvedeno Service@Intl.Paypal.com® (tedy téměř totéž jako oficiální jméno PayPal emailu o potvrzení odeslání “money request”, které mi přišlo předtím). Dále jsem zjistil, že různé odkazy v emailu uvedené směřují sice na webové stránky PayPalu, ale původně přes vyhledání v Google a že nejsou nijak spjaty s uživatelem Anna, ačkoliv to tak mělo vypadat.

Dále jsem zjistil, že po zadání jména a příjmení adresáta fotoaparátu na facebooku vyběhly fotky černochů, u nichž u některých byla uvedena země Nigérie. Také jsem zjistil, že PayPal nemá žádnou funkci blokace příjmu do potvrzení odeslání balíku. Dalším hledáním na internetu jsem objevil na PayPal fóru tuto diskuzi na téma podvodných emailů, které byly téměř identické s těmi, které jsem obdržel já.

Jelikož jsem si přál, aby bylo s těmito podvodníky zatočeno, podrobný popis případu jsem odeslal belgické policii města, kam měl fotoaparát přijít, také na českou ambasádu v Belgii (s žádostí o pomoc s hledáním vhodné instituce na ohlášení tohoto podvodu) a až poté jsem objevil stránku belgické policie věnované pouze ohlašování podvodů na internetu. Co se týká odpovědí na mé emaily, tak ani policie z města Kapellen, ani naše ambasáda v Belgii mi neodpověděla.

Výše zmíněné stránky belgické policie byly přibližně po 14 dnech, kdy na nich bylo pouze oznámení o probíhající údržbě, konečně zprovozněny, a tam jsem můj případ oznámil a popsal. Udělal jsem tak dvakrát, protože napoprvé po finálním odeslání se objevila opět úvodní stránka bez nějakého potvrzení. Napodruhé opět po všech krocích se již objevilo potvrzení s krátkým shrnutím toho, co jsem jim napsal:

Your notification has been transferred successfully
Your report has been transmitted. eCops thanks you for your effort in making the internet a safer place. A summary of your report is being displayed at the bottom of this screen. You can print it and keep it for your own documentation.

ATTENTION!

Are you a VICTIM yourself? Did you suffer physical, economic or psychological damages?
In that case, please note that you need to file a PERSONAL complaint at your local police station. This eCops report does NOT count as a formal complaint. To allow further investigative measures, please provide your local police force with all the relevant proof you have in your possession. They will take your complaint and decide on further investigations together with the judicial authorities.
In the case of which you are not a victim, it is possible that a detective of the FCCU contacts you for additional information concerning your report. Please take a longer processing time into account due to the success of eCops.

Co k tomu dodat závěrem?

Obrovské štěstí a trocha bdělosti nám zachránila fotoaparát. Věřím ale, že spousta lidí toto štěstí neměla a ani mít nebude, ale doufám, že podělení se o tuto zkušenost někomu něco v budoucnu zachrání. Člověk zkrátka po tolika úspěšných a bezproblémových nákupech a prodejích po internetu otupí a druhé straně věří. Opravdu je třeba být v tomto ohledu důsledný, znát dopodrobna službu, kterou hodláte využít (kdybych byl zkušený uživatel služby PayPal, tak mne to trkne hned) a pokud možno, tak si ověřit si i autenticitu lidí či služeb na druhé straně. Případnou absenci odpovědí od oslovených úřadů doporučuji řešit tak, jak navrhuje eCops: osobním oznámením na policii.

Poznámka redakce: Při úpravách zaslaného textu jsme tučně vyznačili klíčové body komunikace – to jsou místa pro toto podvodné jednání typická. V okamžiku, kdy se s něčím podobným setkáte, měli byste zbystřit a začít si dávat pozor na to, s kým vlastně komunikujete a jaké máte záruky pro vrácení zboží či peněz (obvykle zcela mizivé). Na toto téma sice bylo napsáno již mnoho článků (několik i zde na Paladixu), ale protože se praktiky podvodníků stále vylepšují, ani my nepřestáváme s jejich popisem. Bohužel je to běh na dlouhou trať a nám opět nezbývá, než použít větu z jiného místa a času:

LIDÉ, BDĚTE!

Související články na Paladixu:

Bazar – bděte

Kupujete přes inzerát fotoaparát nebo dražší objektivy? Pozor na podvodníky!!!

Bazar – mějte se stále na pozoru!

64 komentářů u „Upozornění na podvodné nakupující“

  1. Potvrzuji obdobnou zkusenost

    Domnivam, se poseledni dobou aktivita cernych Nigerijskych plantazniku narusta. Na me inzeraty mi prislo rovnez nekolik anglickych “PayPal” emailu. Nereagujte na ne, snad jen kdybyste si chteli procvicit anglictinu. Pozor na tohle prave africke smeee….

    Odpovědět
  2. i slovenští zájemci nic moc

    tak tohle je jasné od samého začátku jak se věc vyvine 🙂 Zkouší to snad na každý inzerát který podám vč. toho že koupím a přijde “how much in Euro..” 🙂
    Ale třeba mám taky velmi špatné a opakovaně zklušenosti se slováky. Zboží nepřebírají, na schůzky nechodí. Nevím jak ostatní (třeba mám jenom smůlu), ale já už na slovenské nabídky i poptávky nereaguji. Fakt proti slovákům nic nemám, ale zkušenost je holt taková.

    Jinak Nigerijci jsou asi mistři svého oboru, před lety mne obrali v anglii o 25 tisíc € a soud mi tam řekl, že jsem si měl líp hlídat business… to že si podvodně registrovali firmu, která vlastně ofiko neexistovala, to soud jaksi nezajímalo. No nic moje blbost….

    Odpovědět
    • i slovenští zájemci nic moc

      Dobrý deň!Je mi ľúto,že sa nájdu ľudia,ktorý nemajú ani poňatie o tom čo je to česť a slušnosť!Bohužiaľ musím Vám dať za pravdu,že Slováci nie sú veľmi dôveryhodnými kupujúcimi a že takýmto spôsobom robia zlé meno ostatným Slovákom!Tiež som sa s nimi “stretol” a nie je to naozaj nič príjemné ak sa Vám zásielky vrátia späť!Možno by bolo “dobrým” riešením to,že by sa vytvorila podobná stránka akou je paladix,ale s lepšou identitou inzerujúcich!Veď ak je predávajúci alebo kupujúci “ozajstným” fotografom,tak sám vie koľko stojí námahy a peňazí zaobstaráť si dobrú techniku!Ja osobne nemám problém z uverejnením informácií o sebe!Mám rád fér jednanie a aj fér jednanie očakávam a preto nemám v úmysle nič tajiť!

      Odpovědět
    • i slovenští zájemci nic moc

      Já teď řeším svízelnou situaci právě se slovenským kupcem. Pěkně jsem si naběhl. Prodával jsem přes paladix Mamiyu 7 II, ozval se zájemce ze Slovenska, zaslal peníze a já odeslal fotoaparát – ve skvělém stavu, zcela funkční. Pán se pak ozval, že mu přišel fotoaparát ale že má přepravou poškozenou krytku. No a teď se zase ozval, že mu nefunguje ostření a že chce peníze zpátky atd. Samozřejmě jsem odeslal zcela funkční přístroj a peníze mu vrátit tedy nehodlám – leda by mi vrátil fotoaparát ve stavu, v jakém jsem jej odeslal. Jak takovou situaci řešit? Mně přijde logické, že by měl zásilku reklamovat u pošty – pokud byla poškozena během přepravy. Pán mi ale vyhrožuje internetovou šikanou, zveřejňováním pomluv na nějakých portálech, právníky atd.

      Odpovědět
      • i slovenští zájemci nic moc

        vím, že ti nepomůžu, ale tohle je přesně ten důvod, proč jednám ze zásady osobně a jinak raději obchod nerealizuji. Takže jsem za ty léta bez dohadů a jiných problémů….

        Odpovědět
      • i slovenští zájemci nic moc

        Každý kto si preberá balík by si ho mal poriadne skontrolovať(či nie je poškodená krabica) a až potom podpísať prevzatie balíka!Ak to neurobil,tak už nie je možné reklamovať tovar z dôvodu,že svojím podpisom potvrdil prevzatie zásielky bez závad!Na Vašom mieste by som mu peniaze nedával a nech sa vyhráža súdmi,políciou a pod.Je to jeho chyba!Ja ak preberám zásielku vyššej hodnoty,tak si zavolám vedúcu pošty a ona ju na moju žiadosť otvorí predomnou!Ak by som zistil,že tovar je poškodený,tak je to na triko pošty a nie na moje!

        Odpovědět
      • i slovenští zájemci nic moc

        Moji zlatý-takýto vykukovia sú medzi čechmi.A trúfam si tvrdiť že česi s tým začali a slováci sa to naučili a teraz to robia hlava nehlava.Mne sa toto stalo už asi pred 6-timi alebo tak nejak rokmi.Predával som objektív 20/2.8 a v rámci svojho dobrého mena som zavolal kamaráta, spolu s ním sme nafotili s objektívom skúšobné fotky a keďže všetko bolo v poriadku.Objektív som dôkladne zabalil a odoslal.Po asi troch týždňoch mi pán z Brna napísal že čo som mu to poslal za črep že žiada okamžite vrátiť peniaze a bla-bla-bla.Keď som ho upozornil že mám skúšobné snímky a svedka a číslo odoslaného objektívu, tak sa mi začal vyhrážať kadečím.Takže moji zlatý česi čo ste nás naučili to niektorý robia.Ja mosobne nie lebo to nemám v povahe.Ale vôbec sa nedivým, a vy sa nedivte tiež.Lebo dosť Slovákov sa už poučilo a nevykrikujú do sveta—pomóc mne ste ublížili—ako česi.Ale povedia si a mne ublížili—OK-aký požičaj taký vráť.Ale nevykrikujú to do sveta.Lebo vedia že nám aj tak nikto nepomôže ak si nepomôžeme sami.Takže vyberte si brvno zo svojho oka a až potom hľadajte triesku v oku slováka.Netvrdí že mám 100% pravdu- nie som neomylný pápež, alebo kto.Ale takto to vidím ja a niektorý moji známi.S pozdravom.

        Odpovědět
    • i slovenští zájemci nic moc

      … osobná skúsenosť a národnostná téma je naozaj zaujímavá .. prispejem aj ja teda 🙂 Chystal som sa nakúpiť použitý fotoaparát. Našiel som inzerát v Brne. Keď sme sa s predávajúcim nakoniec dohodli na osobnom prevzatí v sobotu doobeda a ked som si kúpil lístok na vlak a vymenil v banke nemalý finančný obnos na koruny, napísal mi pán predávajúci že už fotoaparát predal. Stalo sami to v ČR za tie roky už 3x … má s toho niečo dedukovať na margo Čechov či Moravanov ?

      Odpovědět
  3. jj, tohle je proflakle a vzdy je slusne,

    tj se slovy go fuck your self, you nigerian bastard, vypoklonkuju.
    Ano, Slovaci, hlavne mladez do 30 let jsou na zabiti, zkusenosti z jisteho velkeho ceskeho Ebay klonu, kde si mysli, ze jim nekdo z ciziny bude posilat zbozi na dobirku. Kdyz jim vysvetlim situaci, ze to nejde, jedine platba predem na slovensky ucet, tak uz ani neodpovi, i kdyz jim poslu dalsich 5 mailu, sekat jim negativy nema smysl, pac jsou vetsinou neregistrovani uzivatele, nebo prvouzivatele. A tech pravopisnich chyb, co ve sve materstine umi nasekat, masakr.

    Odpovědět
    • jj, tohle je proflakle a vzdy je slusne,

      píše se yourself dohromady 🙂
      Jinak v USA by tě za tyhle slova regulérně zabásli. Jsou to hajzlové.
      Jestli jsem se někdy setkal s rasizmem, tak v USA a to od černejch. Jim si nesměl ani naznačit, kdežto bílej to měl na talíře furt … děs běs….
      Chovaj se úplně stejně jako naše (zatím) menšina a taky jsou tak oblíbený. Je pravda, že mezi nima jsou i inteligentní a slušný, což se o menšině prohlásit snad ani nedá, já za život takovýho nepotkal.

      Odpovědět
  4. ach jo

    Nechápu, že někomu není divné, že se na český inzerát ozve někdo z Belgie a ještě je ochoten zaplatit víc, než je uvedená cena. Už tady měl zablikat varovný maják.

    Odpovědět
    • ach jo

      Jasne, kdyz je nekdo natvrdly a nedojde mu, ze je to nesmysl, tak mu nic nepomuze. Je to ztrata casu a tyhle maily ignorovat! To je jako, kdyz volaji, dame vam kreditni kartu, nic nebudete platit navic atd… no tak procpak to delaji…. pak se clovek divi, tech poplatku navic za par stovek do minusu, znam taky takove pripady, holt kdo chce tam, pomozme mu tam 🙁

      Odpovědět
  5. nigérie

    Tak jsem málem taky naletěl. Na inzerát se mi ozvala nějaké karolina lukas, prý jestli může platit v USD. Proč ne? Tak prý mám sdělit cenu a hlavně paypal kontakt, pokud nemám, hned píše návod jak si účet založit Odepisuji- záleží na tom, kam to chcete poslat. Prý dceři dárek k svatbě, přidá 100 USD na poštovné, moc to spěchá, hlavně poslat ten paypal kontakt. Odepisuji – ale kam to chcete, jestli mimo EU, pak jsou i celní předpisy apod. Tak to z ní konečně vypadlo, adresa “dcery” Nigérie…… Naštěstí strýček GOOGLE poradil. Odpovídám – kdybyste to napsala hned, mohli jsme si ušetřit čas. Zapomeňte!
    Za dva dny dostávám novou nabídku – od “gozale3@gmail.com” text “Is the item available for sale. How much ??” odpovídám česky – “Už není!” obratem píše gonzales “ok friend what do you have to sell for me.” tak na to už neodpovídám.
    Nsštěstí mne to nic nestálo ale poučil jsem se.

    Odpovědět
    • nigérie

      Přesně ta samá osoba, ty samý kecy okolo,akorát kontaktní adresa byla Virginie,USA. Už by v základu mělo být podezřelý, že by někdo takový měl zájem na malém českém trhu nakupovat,když se jim tam takových podobných věcí válí mraky.

      Odpovědět
  6. nepoctivci.cz

    Vždy keď mám pocit, že predaj nepotrebnej techniky na paladix.cz nejako viazne pozriem na nepocticvi.cz – či tam nefiguruje moje nanešťastie veľmi bežné meno a – ejhle zase áno… Chcem tu vyhlásiť , že nie som ten, Peter Ondrejka čo obchoduje s kovovými plotmi, ani ten neplatič výživného, ani ten zlodej ani ten čo odkupuje pohľadávky a neplatí… moja uvedená emailova adresa je pravá a na internetových portáloch mám 100% pozitívne hodnotenia – napriek tomu, že väčšina kupujúcich hodnotenia nedáva…
    S pozdravom,
    Mgr. Peter Ondrejka

    Odpovědět
  7. Nepoctiví i prodávající

    Nevím, jako asi většina soudně uvažujících lidí si na podobné odpovědi na inzeráty dá pozor. Inzeruji-li ji na Paladixu, chci prodat věci tady (tedy v ČR, ev. SR) a za dohodnutou cenu. Chci-li prodat do zahraničí, což je ale velmi málo, využívám eBay a i tam pečlivě vyberu kam jsem ochoten věci poslat.
    Co mě ale neskutečně vadí jsou nepoctiví prodejci. Tedy, já mám zkušenosti jen ty nejlepší, vždy jsem se se všemi dohodl a myslím k oboustranné spokojenosti. Vadí mě ale i ti, se kterými bych, už z principu, žádný obchod neudělal. Jako například neustále inzerující A1.profoto@atlas.cz, který (několikrát změnil nick) neustále a i několikrát denně obnovuje desítky svých inzerátů a to i přes to, že je to v pravidlech pro používání bazaru zakázané. Od tohoto prodejce (mimochodem i dost drahého) bych si nikdy nekoupil nic už jen proto, že podvádí při zadávání inzerce…co pak můžu čekat jiného při nákupu? Vím, že se mohu přihlásit, inzeráty odfiltrovat, ale nějak to, i když se přihlásím trvale, vždy mě to stejně odhlásí… takže když narazím na první inzerát tohoto prodejce vím, že se vyplatí se přihlásit, jelikož následují minimálně tři strany jeho inzerátů… I s takovými by se měl Paladix nějak vypořádat!!!

    Odpovědět
    • nepoctiví i prodávající

      souhlas. Asi je to boj s větrnými mlýny. Já svého času psal panu polovi, ale už to ani nemá cenu, nedělal by nic jiného.
      Někdy bych si přál, aby u inzerce byla možnost komentáře, bylo by to občas i zajímavé počteníčko 🙂
      Nejlepší jsou prodeje paměťových karet za vyšší ceny než v obchodech 🙂

      Odpovědět
      • nepoctiví i prodávající

        Jakmile by byla u inzerátů možnost komentářů tak jdu odsud. Z jednoduchého důvodu první reakce bývá zpravidla od dobráka který zboží označí za předražené a druhá reakce je zpravidla odkaz kde se to dá koupit levněji.
        díky ale ne!

        Odpovědět
        • nepoctiví i prodávající

          tak zneužít se dá prakticky cokoliv. Tady ovšem nastává filosofická otázka, zda je to dobře nebo naopak špatně (ty odkazy). Určitě se dají najít argumenty pro i proti ….

          Odpovědět
          • nepoctiví i prodávající

            Jako autor původního příspěvku bych taky tedy rád uvedl, že komentáře u inzerátu není podle mého dobrý nápad… na druhou stranu kdo chce inzerovat, musí být zaregistrovaný, pak by asi nemusel být problém mít ke každému uživatelskému jménu nějaké hodnocení – ti poctiví by to asi mohli využít, ti nepoctiví by měli každou chvíli jiný nick… ale i tak by se to dalo zneužít a nejsem si jist, jestli tímto směrem by Paladix měl jít…

            Ale můj původní příspěvek se netýkal komentů ani cen prodávaného zboží… takovou diskuzi jsem opravdu nechtěl rozpoutat. Můj příspěvek primárně chtěl upozornit na “nepoctivé prodávající” – tentokrát to dám do úvozovek – kteří soustavně porušují pravidla zadávání inzerátů, tj. pravidlo jeden inzerát za 24 hod. které jde obejít tak, že inzerát neobnovuji, ale zadám jej znovu jako nový… v tomto je přeborníkem A1.profoto@atlas.cz (Doktor Derryx), který několikrát denně obnovuje svých několik desítek inzerátů… prostě jsem jen upozornil na to, že se mi taková praxe nelíbí a že bych z principu od takového prodejce nic nekoupil, jelikož obtěžujícím způsobem se prosazuje na úkor ostatních. Porušuje daná pravidla tedy může porušit i pravidla slušného a férového prodeje… Na druhou stranu, dokud to od něho někdo nekoupí…. bude prudit dál a několikrát denně obtěžovat… ale s tím může něco udělat asi jen majitel tohoto portálu…

  8. Známe…

    Prodávám Canon EOS 7D s objektivem Canon 18-200 mm (kupte!:-) ), rozhodil jsem sítě a nejlepší je na tohle Sbazar.cz – během tří dnů mě přišlo už asi šest podvodnejch mailů v angličtině nebo přeložených google translatorem :-).

    Raději vždy obětuji nějakou tu stovku a půlden za cestu a absolvuji osobní předání než zajíce v pytli…

    Odpovědět
  9. Aktuální zkušenost

    Tak jsem teď v posledních dvou dnech na vlastní kůži zažil velmi nepříjemnou zkušenost, kdy kupující, kterého jsem považoval za profíka, začal jednat velmi nepříjemným způsobem.
    Přesto, že jsem si byl jistý, že jsem prodal prvotřídní objektiv bez jakékoliv vady, tak se to celé nějak zvrtlo.

    Sešli jsme se osobně, předal jsem objektiv a očekával, že si jej hned vyzkouší. Nabídl jsem mu ať si jej dokonce na pár dni nechá a v klidu vyzkouší. Z nějakého mi neznámého popudu mi vnutil hotovost (ano L-kový objektiv byl jako nový po vybalení), přestože jsem preferoval platbu bankovním převodem a nechal bych mu na to i těch pár dní. Nejprve mi ještě ten den večer potvrdil, že objektiv je v pořádku a jak moc mi děkuje.
    Asi nemusím dodávat, že jsem tímto považoval obchod za zdárně ukončený. Samozřejmě jsem koupil 2x dražší L-kové sklo, na které jsem šetřil a potřeboval jsem prodat i to zánovní sklo.
    Nicméně po týdnu kupující zcela obrátil a najednou začal tvrdit, že objektiv je totálně k ničemu a že mu to potvrdil i známý z AWH. Postupně stupňoval svůj agresivní projev, začal mě obviňovat a zakončil vyhrůžkou soudu.
    Nemusím dodávat, že bych mu ten objektiv vzal zpátky, kdyby mi slušně napsal třeba i po několika dnech zkoušení, že mu prostě nesedl. Ale nejprve potvrdit a poté zcela obrátit …

    Pitoreskní je, že mi pár hodin poté poslal sms s tím, že byl vlastně vadný jeho foťák …
    A to jsem mu kladl na srdce, aby si to pořádně vyzkoušel. Poučen osobní zkušeností a skvělými články Rogera Cicaly právě na téma variability výsledků tělo/objektiv (vše má své tolerance a když se ty tolerance sejdou …).

    Přesto, že jsem si celou dobu byl jistý tím, co jsem prodal a vím, že by si na mě nic nevzal, i kdyby to dal k soudu, tak mě to neskutečně rozhodilo, poslední noc jsem nespal a je mi to na té lidské úrovni velmi velmi nepříjemné.

    Už jsem toho koupi a prodal hodně, ale tahle zkušenost byla velmi nepříjemná. Sice také poučná a cenná životní skutečnost, ale pořád nepříjemná.

    Odpovědět
    • dalsi

      Dobrý den,

      mě včera přišla odpověď, na můj inzerát, prodej Fuji s objektivem. Bylo to v angličtině, tak už mi to začalo být podezřelé. Tak jsem odepsala jen, jj stále
      je nabídka aktuální, můžeme se dohodnout, kde a kdy se na to chcete podívat 🙂
      A zpět mi přišlo toto, kopíruji 🙂

      Ok, `m od USA, ale chci koupit pro mého přítele v Nigérii, budu platit za přepravní náklady, budete loď položku prostřednictvím Post Office a nezapomeňte také mi Uveďte své celé Bank níže uvedené informace pro mohla provést platbu na váš bankovní účet ..

      Zde je informace potřebné pro výplatu

      Jméno majitele účtu:
      Název banky:
      Číslo účtu:
      Emailová adresa :
      Celková cena Zahrnout Zásilka:
      Vaše kontaktní číslo:
      Země:

      Tady je můj přítel Poštovní adresa:

      Jméno: Williams Adebayo
      Adresa: No 50 Adelaja Street
      Město: Ibadan
      Stát: Oyo State
      Země: Nigérie
      PSČ: 23402

      Čeká se Pro nejrychlejší odpověď

      Díky..

      …No, takže k tomu jistě není co dodat, snad jen že,
      doufám, že na tyhle .. Píp…brzy dojde 😀

      Odpovědět
  10. moje zkušenost

    Musím potvrdit to, co psali předřečníci – jakmile člověk něco inzeruje, tak se objeví hodně cízích zájemců, kteří vypadají seriozně, ale postupně…. chtějí zboží poslat ne do Anglie, ale Nigérie, nejdříve poslat zboží, přičemž pošlou pochybné potvrzení z banky, že složili peníze, které hned po odeslání balíku přepošlou.
    V tomto ohledu je nejhorší inzerce na Sbazaru – ten je evidentně hodně “profláknutý”.
    Z tohoto pohledu se vlastně hodně divím, že jsem na inzerát koupil objektiv z USA (že měl ten panáček vůbec odvahu se mnou korespondovat).

    Odpovědět
  11. Podvodníci

    Mám podobnou zkušenost, naštěstí jsem to odhalil včas. Moje případy se týkaly lidí, kteří se představovali jako studenti žijící v Londýně.

    Odpovědět
  12. Jasmin Dave .-P

    Právě mi taky přišel mail s odkazem na můj inzerát a s tímto textem:
    What is the recently condition and price?
    Je to z mailu jamiwinedave@gmail.com, ověřeno na jiných serverech, že to není první pokus od stejného podvodníka…

    Odpovědět
  13. To samé včera!!!!

    Pozor.. opět belgie! Akorát změnil banku na LLOYDS (kde konečná adrasa končila na @usa.com! Pokud by někoho zajímaly podrobnosti, ráda napíšu

    Odpovědět
  14. POZOR NA Christoph gears hdc23456@ou….

    Mám tento položky na prodej … pokud stále zájem kontakt na hdc23456@outlook.com pro více informací a obrazu, díky a doufám, že slyším od vás brzy Christoph gears

    JASNEJ DAREBAK!!!!

    Odpovědět
  15. POZOR NA Christoph gears hdc23456@ou….

    Mám tento položky na prodej … pokud stále zájem kontakt na hdc23456@outlook.com pro více informací a obrazu, díky a doufám, že slyším od vás brzy Christoph gears

    JASNEJ DAREBAK!!!!

    Odpovědět
  16. I tohle je podvod …

    … jeden odesílatel, zdánlivě logické zprávy:

    Good morning, I will like to remind you concerning this item maybe is still available for sale? Please kindly get back to me now with your asking price in US$ so i can know what to do next….looking forward to hearing back from you ASAP.

    Best Regards.

    On Thu, May 14, 2015 at 2:28 PM, Jeffrey Newman wrote:

    Hello, I will like to know if you still have this camera available for
    sale? And i will like you to reply me back ASAP with the asking price
    in US$. Looking forward to hearing back from you ASAP.

    Best Regards.

    Odpovědět
  17. Lidská blbost

    Lidská blbost je nekonečná. Snad jen dodat, že kdo naletí, si to i zaslouží. Vždy za tím je touha a peníze a lidi jednají omezeně. Jako na podvodné fondy, kdy nabízejí zhodnocení 50%, se chytnou tisíce blbých. V dnešní době a informovanosti, by tohle můj třináctiletý syn neudělal…….

    Odpovědět
  18. Vykradená půjčovna fototechniky

    Zde jde pro změnu o podvodné prodávající.

    Zdroj zprávy je nikonrumors.com (http://nikonrumors.com/2015/06/21/weekly-nikon-news-flash-320.aspx/#more-93962)

    “On June 15th $500,000 worth of cameras and lenses were stolen from LensProToGo, (https://www.lensprotogo.com/lensprotogo-robbed/) including tons of Nikon gear. The serial numbers of the stolen gear can be found here (https://www.lensprotogo.com/serial-numbers-of-stolen-gear-from-half-million-dollar-rental-heist/). Be aware of cheap eBay prices.”

    Odpovědět
  19. John Mike

    Mě psal zase někdo z této adresy: mike38887@gmail . Jestli to byl podvodník, nevím. Ale, když jsem mu napsala, že prodávám jen za koruny a do ČR, tak už se neozval.

    Odpovědět
  20. opet Nigerie

    zdravím přátelé, rád bych upozornil na Lukman Anderson – lukanderson@gmail.com, lukanderson@outlook.com. Uz to, že týpek z Canady chce koupit mou foto výbavu, mi přišlo divný. Hodně z nás nakupuje elektroniku z USA, každý kdo tak učinil, ví proč. Canada je o podstatný fous blíž k USA než Evropa, tak proč by si nenakoupil u sousedů že. Takže jsem email projel googlem a bylo jasno. V žádném případě nereagujte na emaily tohoto typu, a asi bych i doporučil nereagovat na anglicky psané mejly vůbec a raději se vzdát vidiny rychlé transkace a držet se radši trpělivosti. V ČR se vždy kupec najde ! Přeju hodně zdaru a hlavně buďte opatrní.

    Odpovědět
  21. Nigérie stále tady

    Otravují už poněkolikáté během jednoho týdne..

    MrsPokaždé jiná, poslední tato…typický úvod:

    MrsFemi Sandra

    Is this item still available for sale? You can tell me the final price
    of the item in euro…hope to read from you soon.. Regards,

    Odpovědět
  22. Donald Joe z Německa

    Poněkud zvláštně komunikoval, pak přišlo jako by potvrzení z jeho banky, že jsou peníze na cestě…

    No co dodat. Pohádka pěkná, ale stačilo trochu přemýšlet. Nakonec jsem mu řekl, že jestli mi nepošle 30E, napráskám ho na policii. :-)))))

    Odpovědět
  23. podvody s prodejem do zahraničí

    Zdravím všechny a můžu jen potvrdit naprosto stejné praktiky, během týdne mi došly hned tři nabídky. Podezřelé bylo už jen to, že od kupujících nebyl ani nijak zvlášť odborný zájem o zboží. Hlavně rychle! Varuji všechny a buďte při obchodech opatrní a hlavně s rozumem.

    Odpovědět
  24. Další podvodník z “Jinozemí”

    Přidávám dalšího podvodníka, tentokrát z Nizozemí. Chtěl vše, všechno se mu moc líbí, cena výborná, hlavně pošlete bankovní spojení… zachránil mne P.P.
    done3215@gmail.com

    Odpovědět
  25. srpen 2018

    Take jsem naletel – prisel jsem o fotak.

    V mem pripade se jednalo o chlapka z Holandska a platba byla “blokovana”
    bankou na obdrzeni dokladu o zaslani baliku. Dokonce jsem to i s ono “bankou” overoval :)… blbec jeden.

    Davejte si proto velky pozor a nenechte se zlakat vyhodnymi podminkami :).
    Nedoporucuji nic prodavam/nakupovat z ciziny pokud nedostanete penize predem ci jinak “zapezpeceny” proces.

    Martin

    Odpovědět
    • srpen 2018

      Já tu mám díky Paladixu ještě pořád ve skříni objektiv. Naštěstí jsme ho nikam neodeslal. Protože mi bylo podezřelé, že banka údajného kupujcího blokuje platbu do zaslání čísla balíku. To jsem zpozorněl. Přišlo mi to jako pitomost. Zároveň s tím kupujcí nechtěl platit přes Pay Pal. Vyžádal si IBAN. Tak jsme začal hledat co je to za podvodníka. Mezitím mi dorazily ty maily co popisují ostatní. U toho jednoho je dokonce fotka z té údajné banky. 🙂 Takže já měl štěstí. Ale moc dobře chápu jak se cítí ty podvedení. Je to bordel. Že s tím nikdo nic neudělá. To nemáme kiberpolicii?

      Odpovědět
  26. UK karls1tony

    Stejný průbeh, google překladač, podezřelé už bylo že se 3zeptal na cenu, bankovní spojení, zaslání do UK , furt to stejné…karls1tony!

    Odpovědět
  27. UK karls1tony

    Stejný průbeh, google překladač, podezřelé už bylo že se 3zeptal na cenu, bankovní spojení, zaslání do UK , furt to stejné…karls1tony!

    Odpovědět
  28. Nechápu jak může někdo naletět

    Po inzerci fototechniky na Sbazaru mi podobné emaily přišli taky. Všechny měly společné poslání foťáku do ciziny a často i chyby v češtině.
    Odepsal jsem, že preferuji osobní předání techniky, nebo odeslání až potom, co budu mít peníze na účtu. Samozřejmě, že potom se již nikdo neozval.

    Odpovědět

Napsat komentář