Paradoxy umění, či naopak zveřejňování děl žalostné kvality, jsem se ve svých článcích již párkrát zabýval. Až mě překvapilo, že mě doposud nikdo nevyzval ve stylu diskuse ve virtuálních galeriích – tak ukaž svojí nejlepší fotku, ty chytrej!
Moje nejlepší fotka je Levandulová. Dva řádky fialově kvetoucích rostlinek ubíhající do dáli, zářivě zelená tráva, pruh slunečního svitu napříč, f/4.5, 1/200s, 300mm přepočteného ohniska, v roce 2009 z ruky, na už tehdy starý Olympus E-500 s plastovým sklem, přes plot kdesi v Provence. Uff.
Levandulová |
Tady mezi fotografy tu fotku ani nemusím dávat, všichni si jí umí představit. Kýč! Trapná! To jsem fotil už před dvaceti lety na černobílej film! Řekli by virtuální recenzenti. Předložit ji na FotoPivu, dočkal bych se spíše váhavě povytaženého obočí. O čem to je? Cos tím chtěl říct? Počkej, příběh nás nezajímá, když ho nemáš na fotce… A ti taktnější by někde vzadu raději upíjeli odstátého piva.
Levandulovou jsem za svou komerční kariéru zatím nejčastěji prodal. Nebylo to úplně za čtyři mega dolarů, jako Rýn pana Gurského (na mě trochu málo minimalismus, ale bravo chlape, všechny jsi nás převezl), ale měřeno komerčním úspěchem, je to moje nejlepší fotka.
A přesně tahle fotka… mě nikdy neproslaví. Je skutečně fádní i když líbivá, bez, sofistikovaně řečeno, osobního přínosu k dílu. A neptejte se, o které své fotce si myslím opak.
Spoustu lidí však jediná dobrá fotka proslavila. A spousta lidí proplouvá s jedinou dobrou fotkou i dneškem. A kupodivu takoví tvůrci leckdy nedopadnou jako kapely jediného hitu, na které se po chvilkové mánii rychle zapomene a po nichž zbyde jen pár potrhaných plakátů a opuštěných teenagerských blogísků. Mám trošku spadeno na kdysi zvítězivšího autora press phota, který, na kvalitativně rozporuplných fotkách, vyučuje foto moudra na webu přeslavného světového časopisu. Spíš se mi zdá, že leckdy mate mladou generaci. Ale kdo jsem já, abych soudil?
Procházím své virtuální galerie, popíjím italské Chianti a váhám, jaké dílo by si zasloužilo poslat do světa. Ale spíš mi dochází, že k mojí osudové jediné fotce mám asi ještě daleko.
chápu
tyhle pocity chápu a dívám se na všc obdobně. To , že svět fotografů a “taky fotografů” je velmi ješitný – nemusím asi nijak zdůrazňovat.
A proto z těchto důvodů nejsem a nebudu v žádném spolku (to samé platí o myslivosti a jistě i jiných spolcích, kde by si nejradši vyškrábali oči).
Velmi se kamarádím s uznávaným fotografem Petrem Šimonem a ani on netouží po žádných spolcích apod. Prostě fotografii vnímáme jako koníček a oba víme, že v momentě kdy bychom na tom byli existenčně závislí, tak tu věc to posune právě do popisovaných mezí a s tím souvisí i nevraživost, kritika atp.
Souhlasím s autorovým náznakem šoku o komerčním úspěchu fotografie Rýna. Já osobně jsem byl šokován. Tohle vyfotí i můj 10 letý syn kompaktem a osobně bych mu doporučil to smazat.
Autorův článek beru jako spíše konstatování osobních pocitů a stavu, účel mi uniká, ale víceméně s ním souhlasím nebo chápu 🙂
Dobré světlo všem a snad i nás potká šťastný okamžik, kdy pořídíme fotku našeho života a překvapivě to může být fotografie o jejíž kvalitách sami pochybujeme.
chápu
“….Souhlasím s autorovým náznakem šoku o komerčním úspěchu fotografie Rýna. Já osobně jsem byl šokován. Tohle vyfotí i můj 10 letý syn kompaktem a osobně bych mu doporučil to smazat….”
Někdo z vás tu fotku viděl? Myslím originál, který má tak dva metry. Bych chtěl vidět synka s kompaktem… Musím říct, že ani mě toto dílo nějak nebere, stejně jako ony levandule, o nichž (oprávněně) pochybuje Radek. Ale to je už charakter umění v dnešní době. MOžná by stačilo místo o “nejlepší” fotce mluvit o “nejúspěšnější” a nebylo by nedorozumění.
chápu
Pro pořádek, snad všichni pochopili veškerou ironii v článku obsaženou… Konkrétně tuto svou fotku už mám skoro nerad, technicky je hrozná. Ale běžný uživatel neřeší.
Co se Rýna týče, též jsem jej neviděl, ale a) ani ve dvou metrech by mě jistě nenadchla, b) prodala by se za stejnou cenu, kdyby to bylo cvaknuté mobilem. Pro zkrášlení domu to jistě nebylo.
chápu
To je ale opravdu hloupost.
Ta fotografie Rýna je skvělá! Ale každý to nedokáže vidět, chce to určitou zkušenost.
A je velký omyl, že by to dokázal vyfotografovat každý (včetně dítěte) – ono když dva dělají totéž, není to totéž.
chápu
Naprostý souhlas. Rýn je nádherná věc, byť obsahově těžká, pro někoho až depresivní. Jen je již třeba k ní přistupovat jako k abstraktnímu umění – více vnímat než se dívat. Mít ty peníze, koupil bych si ho.
chápu
Pokud potřebuju k dílu výklad, jak ho mám chápat a kochat se oním estetičnem, tak je to zcela špatně. Buď to tam je, nebo není. Že se nad podobnou fotkou “umělci” vzájemně plácají po zádech je prima, ale to neznamená, že ta fotka je dobrá. Podobný “umělec” by to měl zkusit na fotobance, tam by mu “zkušenost” řádně vysvětlili zákazníci 😉
chápu
Umění jako takové (snímek, fotografie, obraz, socha, graffiti, atd….) je navýsost subjektivní záležitost. Posuzovat, zda je to výtvor kvalitní, krásný, špatný, ošklivý, lascivní, brak, kýč či podobně, je znakem diletantismu. A výklad k dílu….někdo jej nepotřebuje, či dokonce odmítá… no potěš pánbů, ten by asi zrušil všechny školy 😉
Jediné co lze, je vyjádřit se, zda se mi dílo líbí či nelíbí. Nikoliv jaké je co do kvality. To, co nejsem schopen pochopit (ať už je to důsledek nedostatku inteligence, vzdělání a pod.) nebo odmítám z jiných důvodů ( podjatost, lobbing a pod.) neznamená, že je to bezobsažný, bezhodnotový brak.
To, co vidíte, ještě neznamná, že je TAM JEN to, co vidíte.
chápu
O rušení škol jsem nic nepsal. Umění by měl divák vnímat, aniž by bylo nutné psát slohové práce na téma úžasnosti podobného umění. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale pokud by podobnou fotku udělal amatér, nikdo o ni ani nezakopne. Tohle je otázka síly jména a marketingu a absolutně to nemá co dělat s uměním. Stejně tak když slavný umělec nalepí bílý čtverec na bílý obdélník, tak je to ono UMĚNÍ, zato když to udělám já, není to nic? To je to ONO, co se nám ty výklady snaží říct?
chápu
… jinými slovy, Basti se nám pokouší říct, že například všichni ti hezcí, veselí barevní lidé na bílém pozadí, kteří jsou šťastní, neboť si právě koupili nějaký produkt (statisticky nejprodávanější typ fotografií ve fotobankách) mají větší uměleckou hodnotu než Gurského Rýn 😀
Mimochodem, neříká se na fotobance, ale ve fotobance, je docela praktické to vědět, protože když si pro peníze vylezeš na banku, tak tě pravděpodobně sundá policejní sniper 😉
chápu
Nikoli, Bastl se vám snaží vysvětlit, že váš císař je nahý a vy, kdo se mu klaníte jste obyčejní snobi.
Nebo mně snad dokážete vysvětlit jaké vyjímečné poselství ta tapeta přináší ?
Nebudete to mít jednoduché, fotím už 40 let a na fotky a obrazy koukám podobně dlouho….
chápu
Tak jsme se od člověka, který neumí holandsky, dozvěděli, že jsme snobi, protože on neumí holandsky 😉
S tou holandštinou je to jen příklad = nejde někomu, kdo neovládá holandštinu, vysvětlovat, proč zrovna tahle báseň v holandštině je úchvatná.
Pokud vám pomůže označit ty co mají jiný názor než Vy za snoby, tak si poslužte – já to vydržím a Gursky rozhodně taky; ztrácet čas pokusem o nějakou smysluplnou explikaci nehodlám, zvlášť když vidím Vaši předpojatost, nic ve zlém…
http://www.lightgarden.cz/magazine/clanky/osobnosti/andreas-gursky-obrazy-odjinud
chápu
Měl jsem pro vás napsanou obsáhlou odpověď, ale než jsem jí dopsal, tak mě ten debilní redakční systém (pane Polo, odpusťte) odhlásíl a hotový text se ztratil a nemám sílu ani náladu to psát znovu, takže jen to nejdůležitější :
– obrazům Vincenta van Gogha rozumím, i když holandsky nerozumím ani slovo a nepochybuju o tom, že to byl umělec 🙂
– Gurského nepovažuji za umělce, ale za řemeslníka, který se snaží omráčit diváky technickou kvalitou svých výtvorů a jak se zdá, tak se mu to u některých lidí i daří (zaplaťpánbů, že mi zedník co obkládal mou koupelnu nenaúčtoval takovou pálku, co chce Gurský)
chápu
fotobanka snad nějak souvisí s uměním? Tak toho jsem si ještě nevšiml.
chápu
Ne, nesouvisí, ale hodně souvisí se zákazníky a jejich poptávkou. Ve velkých fotobankách jste pro “nepoučeného” zákazníka jen položka a prodává kvalita vaší produkce, nikoliv vaše jméno. To jsem chtěl naznačit 😉
chápu
Obavam se, ze fotobanky maji obchodni model zalozeny v prve rade na dumpingovych cenach, uzasne nadprodukci fotografii a lenosti zakazniku chtit opravdu neco kvalitniho. Reklama (o nic jineho vetsinou nejde) je zalozena na libivosti nebo sokovani.
Ale s tim jmenem mate pravdu: jen jak si takove jmeno udelat bez reklamy a marketingu? Viz jisty pan TIchy… ale to by bylo na jinou dlouhou diskusi
chápu
Obavam se, ze fotobanky maji obchodni model zalozeny v prve rade na dumpingovych cenach, uzasne nadprodukci fotografii a lenosti zakazniku chtit opravdu neco kvalitniho. Reklama (o nic jineho vetsinou nejde) je zalozena na libivosti nebo sokovani.
Ale s tim jmenem mate pravdu: jen jak si takove jmeno udelat bez reklamy a marketingu? Viz jisty pan TIchy… ale to by bylo na jinou dlouhou diskusi
chápu
přátelé, vůbec jsem nechtěl svým příspěvkem rozpoutat vášnivý “flame”.
Připouštím, že se někomu něco líbí a jeho názor mu nechávám, má na to plné právo.
Já proti panu Gurskemu nic nemám. Některé jeho fotografie jsou dejme tomu zajímavé. Ale fakt zrovna u toho Rýna tomu asi moc nerozumím, asi nemám patřičnou dávku “umělecké avantgardy” nebo dávku LSD. Beru v potaz ty pruhy co to tvoří, ale zrovna ten bordel na břehu a vyblité barvy celkově mne nic neříkají a domu bych si to fakt nedal.
Rovněž tak nerozumím kubismu a tak Piccaso je rovněž umělec, kterému nerozumím a nedal bych za to pětistovku. Takový je svět a když si umělec najde své kupce – přejme mu to, byť třeba výtvoru moc nerozumíme.
Je faktem, že doba je taková, že na blábol hodíme neuvěřitelnou cifru a on se nějaký zazobaný blbec najde co to dá, protože bude mít pocit, že koupil něco vyjímečného. Takové zákazníky jsem v životě poznal zejména z rusky mluvících zemí. Nu což. Někomu by stud nedovolil, někdo to vidí jinak a pak ostatní zírají jako třeba my tady 🙂 /Berte moje tvrzení spíš jako nadsázku a s humorem./
chápu
Ohledně “umění”, kubismu, kurátorů, lektorů a dalších takyumělců a hodnotitelů mohu všem doporučit výbornou knihu Ephraima Kishona Picassova sladká pomsta. Je sice vyprodaná, ale knihovny ji mají. Kniha objasní, jak je to s “uměním” a navíc se určitě dobře pobavíte.
levandulová
velice pěkná fotka
Gursky
Gursky macht die Preise kaputt! Seine werke sollten nicht so spottbillig angebotern werden!!!
gursky
angeboten werden.
gursky
Prosím vás, kde sa dá vidieť tá fotka Rýna?
gursky
Ještě, že máme ten Google: např. tady: http://kultura.idnes.cz/foto.aspx?r=vytvarneum&foto1=JAZ3f1960_p201111101236401.jpg
gursky
A to čo je za fotka, nejaký test objektívu? Vidieť, že objektív je fajn, žiadne optické skreslenie.
Odkazy
Toto je asi hlavně pro P. Polu – byl by problém přidat do záhlaví jednotlivých komentářů také odkaz na www stránky autora? Mohli bychom se podívat, co kdo vytváří a pak s ním diskutovat i na základě toho … jasně, je to možné napsat do textu, ale takto by to bylo přehlednější … díky …
Raven, http://www.martinmojzis.com
odkazy
Dobrý den,
otázka je, k čemu by to bylo dobré? Znamená snad, že být sebelepším filmovým kritikem nemůžu, dokud sám nenatočím nějaký trhák? Fotografie je subjektivní záležitost, ostatně jako snad všechno umělecké a tudíž má každý právo na svůj názor. Těžko by se totiž u Gurského fotky mohly objevit názory kohokoliv jiného, protože nikdo jiný za tolik peněz žádnou fotku nikdy neprodal a tudíž by někdo mohl říct něco ve stylu “až prodáš za tolik, za kolik já, tak pak teprve kritizuj”. A o to přece nejde, nebo jo? To, že to někdo koupí je čistě jen jeho věc. To, jestli se to někomu líbí nebo nelíbí je samozřejmě taky jejich věc. Ale proč někoho “obracet na víru svou”, navíc na základě porovnávání něčeho, co s danou konkrétní fotkou vůbec nesouvisí? Kdo chce, ať se samozřejmě porovnává, ale v takhle subjektivní záležitosti je to dost ošemetné a podle mě i ztráta času. Navíc pokud se mi líbí jedna fotka nějakého autora, neznamená to, že se mi líbí všechny. Ani já sám nejsem se všemi svými fotkami spokojený, tak jak bych mohl očekávat totéž od kohokoliv jiného? Prostě každý může mít svůj názor a o tom to je…
Pavel Pola
odkazy
Zdravím, ale o ničem takovém jsem přece nemluvil:) Šlo mi jen o možnost lépe poznat toho, kdo se mnou diskutuje. Protože řada lidí využívá anonymitu internetu k tomu, aby se proměňovali ve svá alter-ega.
Mnoho lidí kritizuje jen ze závisti. Navíc, současné postkomunistické Čechy a Češi jsou velmi materialistický národ. Pro spoustu lidí jsou umělci trnem v oku, protože zatímco oni celý život dělají různé podvůdky, meloušky, támhle se něco ztratí v práci a za chvíli máme mámo ten barák, ne, tak pak je nějakej Gurskej, kterej si něco cvakne digiťákem a má za to ty melouny. A já se tady dřu.
Navíc, zveřejnění stránek by bylo samozřejmě nepovinné, řada amatérských autorů třeba stránky vůbec nemá, protože je nepotřebuje nebo prostě nechce …
Ale pokud mi někdo bude smysluplně oponovat a já se podívám na jeho web a jeho práce mě něčím osloví, tak mi stojí za to se s tím člověkem dohadovat. Protože nám to může oběma něco přinést. Protože mě zajímá, proč člověk, který třeba cítí fotograficky určité věci podobně jako já, má ten a ten názor. V opačném případě to je samozřejmě také možné, ale ta pravděpodobnost je již menší.
Dalo by se o tom ještě dloouho a složitě polemizovat. takhle nějak to vidím já a ať se vyjádří ostatní. Jít s kůží na trh je nakonec to hlavní, nebo ne? Jen kecat umí každý.
odkazy
Ok, píšu si na seznam TODO… 🙂
odkazy
🙂
odkazy
Jenže, to byste ty fotky musel vidět a zhodnotit před takovouhle výměnou názorů. Myslím, že když se ukázalo jak odlišné názory na Gurského tvorbu máme by mi ve vašich očích nepomohlo ani kdybych fotil jako Fr. Drtikol. Soudím tak podle toho, jak netolerantně jste se s ianusem pustili do Bastiho, když vyjádřil názor odlišný od vašeho. To mě ostatně vyprovokovalo k odpovědi ve stejném duchu. Prostě jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá. Zkuste si z toho vzít poučení a příště se nestavte do role neomylné autority. Nikde není psáno, že právě já mám pravdu. Ale totéž platí pro vás i pro kohokoliv jiného.
A pro pana Polu : když už si píšete to TODO, nešlo by zapamatovat obsah pole příspěvku automaticky právě pro případ, že z něj člověk neočekávaně vypadne ? Ne vždycky se povede včas dát Ctrl-C. Děkuji.
odkazy
Jenom pro pořádek ianus na Bastiho vůbec nereagoval…
odkazy
Pardon, reagoval na Radka Fialu, ale taky podobně…..
odkazy
To už jsem si do TODO napsal… 🙂 Zkoušel jste dát back v prohlížeči? Někdy mi to zafungovalo…
odkazy
Že by byli Basti a jiný Josef Hrubý ta samá identita? 🙂
Netolerantně??? Člověče neblázněte … pokud někdo napíše, že se umění má posuzovat podle prodejnosti ve fotobankách, tak je podle mě … píp – píp – píp
A když fotíte 40 let, pošlete odkaz na Vaše snímky, rád se podívám …
odkazy
Víc nicků není moje hobby, kromě toho, narozdíl od vás jsem se podepsal vlastním jménem.
Jinak já jsem reagoval ve chvíli, kdy jste z Bastiho dělal de..la, že nepozná, jaké umění je fotografie Rýna (a já s ním souhlasím, na té fotce nic zvláštního neshledávám), prodejnost na fotobankách je mi šumafuk, já na nich nepublikuju, ani nenakupuju, abych pravdu řekl, netuším jakou kvalitu tam kdo dává.
A s těmi snímky začněte vy, sebevědomí z vás jenom tryská ….
odkazy
Kdyby jste si, milý pane Hrubý, najel myší nad moji přezdívku, zobrazila by se vám emailová adresa, z které byste snadno moje jméno i stránky zjistil. I z tohoto je vám asi jasné, že svou přezdívku používám proto, že se mi líbí, nikoli jako zástěrku svého jména.
Bastiho příspěvek je výrokem buď velmi mladého a nezkušeného člověka, anebo hlupáka. Je to jako kdyby kdosi napsal, ať někdo zkusí uvést kvalitní, např. černobílý sociální dokument na Nově v hlavním čase a podle sledovanosti se pak pozná, jak kvalitní tento dokument je. Vy máte pořád pocit, že jsem nějaký fanoušek Gurského a hájím svého oblíbence a na chudáčka Bastiho jsem si zasednul. Ale já nejsem fanoušek ničí a nikoho, jsem jenom alergický na hloupost a hlupáky (slušně řečeno). Jinak Rýn se mi opravdu líbí a i ostatní Gurského tvorba, právě tak jako tvorba mnoha dalších současných umělců (namátkou třeba belkina.pro, nebo http://www.vojtechslama.com, právě tak jako miluji tvorbu Josefa Sudka, odpočívám občas nad knihou Bohemia Jana Reicha apod.)
Takže to, co ze mě údajně dle vás tryská, není nějaké sebevědomí, byť bych si dovolil na něj mít jistý nárok, ale hrůza z toho, co někteří lidé kolem sebe šíří za myšlenkový mor a snaha tuto epidemii pokud možno zastavit.
Dovoluji si vás pozvat na http://www.martinmojzis.com. V sekci Prodejní galerie fotografií naleznete moji volnou tvorbu, třeba vám bude bližší než německá škola manželů Becherových. Anebo ne … kdo ví …
Přeji vám dobré světlo a příjemný večer.
Martin Mojžíš, alias Raven
odkazy
No, nikdy mne nenapadlo podržet myš nad nickem, tak jsem zase chytřejší.
Vaše fotky mne překvapily velmi příjemně a musím říct, že jsou mi mnohem bližší než zmíněný Gurského Rýn (to nechci pochlebovat), zřejmě máte to štěstí, že tomu můžete věnovat opravdu hodně času.
Co se týká Rýna, mám ke svému názoru zřejmě jiný důvod než Basti. Viděl jsem totiž příliš mnoho výstav (nejen fotografických) akademicky vzdělaných autorů, na kterých byla patrná snaha zamaskovat nedostatek tvůrčí invence nebo dokonce snaha vyzkoušet co ještě divák vydrží.
Netvrdím, že Gursky patří do téhle sorty, ale Rýn mi tak prostě připadá. A jako blbec se rozhodně necítím 🙁
Měl bych zvednout hozenou rukavici, tak tedy malou ukázku najdete na
http://fotoklubklatovy.webnode.cz/fotogalerie
Mám toho samozřejmě víc, ale je to bohužel v takovém nepořádku, že to zatím radši nebudu prezentovat. Alespoň mám důvod se do toho pustit a trochu to protřídit.
Přeju vám hodně času, bystré oko a trvalý klid na fotografování
Hrubý
Odkazy – proč?
S tímto názorem se v diskuzích člověk setkává poměrně často – v okamžiku kdy vyjádří názor na něčí fotky, objevují se výkřiky typu “ukaž ty svoje chytráku” a tak podobně a povětšinou ze strany lidí, jejichž fotky skutečně stojí za starou belu (kamarád má na to jadarný výraz – řekněš p… že je p… a p… se ještě urazí). Ten kdo umí a ví že umí, tomu je kritika ukradená, ten zbytek chce vidět hned vidět fotky soka, aby mu mohl okamžitě vrátit kyblíček špíny, který před chvíli sám schytal. Je to stupidní, je to infantilní, ale typicky české. 🙂
Co se Gurského Rýna týká, to že jste ho někteří nepochopili, neznamená, že to není dobrá fotka…:)
trochu pokory…
vím, že tento web je určen amatérům, chodím sem kvůli skvělému bazaru, ale vaše ” mudrování” se opravdu nedá přehlédnout. Předně – kvalitní fotografie má svoje pravidla a její hodnocení není tak subjektivní, jak se vám zdá, ad gursky a další umělci, které nechápete – bílá na bílé od maleviče a další klenoty moderního umění zobrazují myšlenku, filozofii, názor na umění…atd. je to její zhmotnění, řekněme. ano, dnešní umění vyžaduje vzdělaného a poučeného diváka. nechápu jak, můžete hodnotit něco o čem nic nevíte. neberte to jako urážku, ale pobídku k pokornějšímu přístupu – pokud něčemu nerozumí snažím se tomu přijít na kloub a ne to odsuzovat… jinak pro vás vrcholem zůstanou nic neříkající snímky zbořeniště převedené do čb a bude te se divit proč kratochvíl dělá fotky nakřivo a to by přece byla škoda.
trochu pokory…
No to s tou pokorou bych bral, ale predevsim u odborniku. Neni to jen v umeni. Staci se podivat do novin: to je vedec tuhle, vedec tamhle, kazdy druhy zacinajici kreslir se presentuje jako umelec, nemluve o basnicich ci dokonce o performan… cili kejklirich. Proste devalvace pojmu. Fotografie je remeslne vcelku snadna, minimalne neni videt diletantismus na prvni pohled, ci spise se to lidem zblblym reklamou, ktera je vydavana za meritko kvality, zda. Ale tohle bylo a doufam bude… i kdyz cist stesky profesionalu, jak jim fotobanky berou obzivu, je dost deprimujici.
trochu pokory…
Jayamira: Víte, tak mi vrtá hlavou: Jak vlastně poznáte dobrou fotku, když není podepsaná a když je jen jedna? A když už se tu zase propírá umění… co takhle třeba… Piero Manzoni?
trochu pokory…
Napřed je nutno definovat pojem “dobrá” . A rázem jsme na tenkém ledě. Dnes někteří kritici i naprosto abstraktní obrazy mohou považovat za kýč, když vycházejí z toho, že jsou cíleny na snobské kupce. A pak je tu ještě horda provokatérů, kteří jsou někdy i docela šikovní a nápadití, a hlavně marketingově zdatní. Babo raď – já bych doporučil zachovati zdravou skepsi. Ostatně platí dost universálně “co je hezké, obvykle není cenné” ve smyslu umělecky cenné. Dobrá fotka se obvykle pozná podle toho, že ji nelze rychle pochopit a má několik úrovní sdělení.
pane Polo, to mi snad děláte schválně…
Teď jsem zrovna dopsal příspěvek, 3 hodiny mi netrval, snad půl, zapomněl jsem na Ctrl-C a zase přihlašovací obrazovka a text fuč. Chodím na tenhle server dost rád, ale tohle je s prominutím k zblití. Snažit se to napsat znovu je nad moje síly…
pane polo, to mi snad děláte schválně…
Byl tam limit 24 minut, prodloužil jsem to na hodinu. Schválně to není, proč bych to dělal naschvál?
pane polo, to mi snad děláte schválně…
Tohle je test, psát jsem skončil v 0:18 a znovu začal v 7:31
pane polo, to mi snad děláte schválně…
Pane Hrubý, jak sám vidíte, funguje to. Stačí jen jediná věc – zaškrtněte si při přihlašování možnost trvalého přihlášení. Pak už nebudete muset nic podobného řešit.
pane polo, to mi snad děláte schválně…
Chtěl jsem napsat, že trvalé přihlášení nemám rád z vrozené pořádkumilovnosti, ale když se tak dívám kolem sebe, tak už radši mlčím 🙂
pane polo, to mi snad děláte schválně…
Ale to jsem psal s nadsázkou, jenom mně nadzdvihlo, že dva příspěvky, na kterých jsem si dal dost záležet byly nenávratně fuč. Tu půhodinu jsem je možná smolil, nerad pouštím něco co může vyznívat víceznačně. Hodina stačit bude určitě pro každého .-)
Zpátky jsem se snažil dát v obou případech, tvrdošíjně to viselo na přihlašovacím dialogu….
Nejmileší? Jak relativní…
Hmmm, má nejmilejší… Je ta poslední (a pak to bude ta další). S mobilem-kompaktem Flexaret Emgeton v kapse mě zastihl telefonát kamaráda: Mezi Chomutovem a Otvicemi je dopravní nehoda. Poněvadž pracuju jako předsunuté tykadlo místního týdeníku, jel jsem neprodleně na místo. Žel bohu, stmívalo se (30. srpna, cca 19.40 hodin), světlo odcházelo valem. Ze zhruba 30 záběrů se ukázaly použitelné asi dva nebo tři. Ten, co se dle mého poved, přikládám. Motorkář, který to podle prvotních hlášek policistů zavinil (jeho stroj je vpravo ve škarpě) není podle týchž zdrojů vážně zraněn (jinak bych to sem nedával). Ale – jako snímek do černobílých novin, pořízený fotomobilem za soumraku, to myslím není zlé.
nejmileší? jak relativní…
Aha, já blbě myslel, že “Přidat” mi umožní přidat i tu fotku…
Omlouvám se všem! Jsem vůl… Nejde to ňák extrahovat?!
nejmileší? jak relativní…
Dobrý den,
fotografie bohužel přidávat k příspěvkům nejdou – jen pokud už ji máte někde na webu, tak lze vložit odkaz.
S pozdravem
Pavel Pola