Popředí, pozadí, plně automatický režim, blokování expozice, korekce expozice.
Úvodník 25.2.2002
Fotografie s atmosférou.
Jihlava
Dnešní pokračování “nekonečného seriálu” tipů na výlet věnujeme městu, které díky stříbrným dolům patřilo ve středověku k nejkrásnějším a nejbohatším královským městům českého státu. I když se doba změnila, význam města nezmizel zcela, a tak je Jihlava v současné době krajským městem Vysočiny…
Nejmilejší fotografie Zdeňka Tichého
Člověk zabývající se focením se setkává se spoustou výtvorů jiných fotografů a je logické, že i když jde o fotografie zajímavé (nehledě na spoustu balastu, samozřejmě), začne to všechno někdy více, někdy méně, poněkud splývat. Alespoň pro mne to platí. A tak si nejvíc pamatuji fotky, které mají svůj příběh. Fotografii s příběhem si zapamatuji spíše, i když třeba nemusí být úplně ta nejnej.
Zenit FS 12
Na dvoudílný článek o různých typech sovětských přístrojů Zenit nyní navážeme dalším, který je věnován jedné legendární “lahůdce”…
Monreale, Cáccamo a Cefalú
Už při plánování cesty jsem se rozhodl vyhnout Palermu velkým obloukem (protože je to pro mne již příliš veliké město, příliš mnoho památek, příliš vysoké riziko setkání s kriminalitou a to vše v příliš velkém vedru). No, a na tom oblouku leží Monreale, jedno z téměř povinných míst pro návštěvníka Sicilie.
Hyperfokální vzdálenost
Potřebujeme-li, aby hloubka ostrosti sahala od jistého místa v popředí až do nekonečna, hodí se znát tzv. hyperfokální vzdálenost. Co to je a jak se používá, se dočtete zde. Naleznete tu i přehlednou tabulku hyperfokálních vzdáleností pro různá ohniska a clony a graf, který vám pomůže určit potřebnou clonu, víte-li, odkud chcete mít vše až do nekonečna ostré.
Za Kormorány na Císařský ostrov
Jednu krásnou lednovou neděli jsme s partou fotografů z FotoPrůvodce vyrazili na Kormorány, kteří přilétli na Císařský ostrov v Praze. Pojďte se podívat, jak náš lov dopadl.
Tomáš Svoboda – Indie a PhDr. Pavel Hubenka: Kamčatka 2001
Pozvánka na výše uvedené výstavy a jejich recenze.
Úsporné zacházení s vývojkou
Barevné i černobílé vývojky jsou nejnáchylnějšími fotografickými lázněmi k oxidaci vzdušným kyslíkem. Stupeň vyčerpání vlivem vzdušného kyslíku nelze navíc jednoduše určit, takže se často stane, že ještě celkem použitelná vývojka putuje do výlevky nebo že nenahraditelný negativ je nedostatečně vyvolán zoxidovanou vývojkou. Ideální je proto mít po ruce vždy vývojku zcela čerstvou.