V tomto díle seriálu o digitálním zpracování fotografií se seznámíme s nejběžnějšími grafickými formáty. Povíme si hlavně o tom, na jakých principech fungují, k čemu se který z nich hodí a kde se s kterým lze setkat.
Úvodník 24.9.2001
O vernisážích a jiných běsech.
Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM
Aktualizovaná recenze jednoho z nejpopulárnějších profesionálních zoomů Canon.
Manual Adapter pro Olympus OM-10
Je to takové malé nic. Ale je to zároveň velmi užitečný doplněk, který výrazně rozšiřuje použití zrcadlovky Olmypus OM-10 (nebo Olympus OM-10 Quartz).
Začátek cesty, Siena a Toskánsko
Z Prahy do Villa San Giovanni (východní břeh Messinské úžiny, přístav trajektů) to dělá dva tisíce kilometrů a protože nám přišlo líto projet Itálii od severu k jihu a nic z ní nevidět, udělali jsme si několik krátkých poznávacích zastávek, které cestu protáhly.
Z Černošic na Kazín
Dnes se jedná o velice lehkou vycházku, která nám zabere tak maximálně jeden půlden a to i se zastávkou v některé z osadních hospůdek na malé občerstvení. Náročnější pochodníci mohou tuto vycházku spojit s výstupem na Cukrák nebo dokonce i Kámen, o kterém jsem již psal.
Jiří Havel – Krkonoše
Jednoho dne jsem se v zimě toulal po Tanvaldu a v místním knihkupectví mě za sklem výkladní skříně zaujal nápadný, leč vkusný obal knihy. Světle modrá obálka, na které září fotografie nejvyšší hory Čech. Krajiny Jiřího Havla jsem měl vždycky velice rád, tak jsem neváhal a knihu koupil.
Úvodník 17.9.2001
O dvou výstavách a dění na Paladixu.
Hokkaidó I: Ostrovy Riširi a Rébun – „vůně ryb, slané vody a motorového oleje”
Před přistáním v nejsevernějším městě Hokkaida – Wakkanai – se nám při pohledu z letadla naskytuje nezajímavý obraz naprosté roviny, kde scenérii tvoří zemědělská stavení, farmy, stodoly a sila. Rozptýlení přináší až pohled na nízké domky s pestrobarevným zastřešením lemující pobřeží – červená, zelená, žlutá, modrá. Konečně se odhaluje nádherný výhled na oba severní ostrovy Riširi a Rébun, první cíl naší cesty severním Japonskem.
Postup při exponování barevného papíru
Základní operace jsou podobné s černobílým procesem, věc je však komplikována nutností barevného doladění snímku. Správného barevného podání zvětšeniny dosáhneme zařazením odpovídajícího filtru do světelného toku zvětšováku.