Provázeni mírnou nervozitou, která s cestováním neodmyslitelně souvisí, jsme v sobotu 23.10.1999 v deštivém podvečeru opustili Prahu a vyrazili k německým hranicím.
Zvětšování černobílých fotografií
Zvětšování je finální fází procesu pořizování fotografií; dá se při něm mnohé vylepšit a stejně tak mnohé zkazit. Nepříliš dobře kompozičně zvládnutý snímek lze “doladit” vhodně zvoleným výřezem a naopak i naprosto dokonalý negativ lze “pohřbít” do špatně exponovaného fotopapíru.
Mezikroužky a měchové zařízení
V další části seriálu o makrofotografii se zaměříme na mezikroužky a měchové
zařízení. Po úvaze jsem se rozhodl tyto dvě pomůcky představit spolu, neboť
jejich použití a funkce jsou obdobné.
Co “umí” mořská sůl
Mnoho a mnoho papíru už bylo ve fotografických příručkách popsáno o škodlivém vlivu prachu na citlivé fotografické přístroje. Stejně mnoho se lze dočíst i o doslova zhoubném vlivu mořského písku a soli, nemluvě pak ani o mořské vodě, když se nešťastnou náhodou dostane do styku s fotoaparátem…
Nikon FM 10
Nikon FM patří mezi levnější manuální zrcadlovky; jeho základními technické vlastnosti i dojmy z praktického používání přináší následující článek.
Krajinářská fotografie
Fotografie krajiny bezesporu patří mezi nejoblíbenější fotografické žánry.
Krkonoše – Labský důl, Mumlava a Vosecká strouha
Dnešní tip na výlet vás zavede do našeho nejvyššího pohoří – Krkonoš. Vydejte se poznat jeho krásu prostřednictvím výletu jeho údolím Labský důl nebo výletem podle říčky Mumlavy a Vosecké strouhy.
Světelnost objektivu
Světelnost objektivu patří mezi základní parametry fotografické techniky. Čím je objektiv světelnější, tím má širší použití, ovšem i zde je to především otázka rozumného kompromisu.
Jak jsem fotil vlak
Už od malička mě zajímaly všechny možné technické hračky a mezi ně pochopitelně patří i vláčky. Stavěli jsme si doma kolejiště, měli jsme několik mašinek (nejvíc se mi líbila ta stará, parní, jezdila taky skoro nejrychleji) i vagónků, výhybky na dálkové ovládání a podobné vymoženosti.
Závady zpracování černobílých negativů
Je zcela samozřejmé, že první pokusy o vyvolání černobílého filmu nebudou na profesionální úrovni; pokud se vám skutečně první film podaří vyvolat zcela bez chyby, tak máte buď štěstí, nebo zapracovala náhoda z rodu těch dobrých.