Kdo fotí digitální zrcadlovkou tak jistě ví, že nejlepší výsledky lze dosáhnout jen při focení „do RAWu“ a následným vyvoláním v šikovném programu. Je to vlastně obdoba klasického focení na film, kdy film samotný byl taky jen polotovarem a musel se v temné komoře dále zpracovávat.
Praxe
Informace, návody, postupy a praktické zkušenosti z nejrůznejších oblastí fotografické praxe.
Osvit černobílých filmů z digitálních dat
Jak jste si asi všimli, na Paladixu se před časem v horním menu objevil odkaz “osvit filmů”. Protože mám v archivu dost fotografií z digitálního fotoaparátu, které bych ale raději místo tisku zpracoval tradičně, rozhodl jsem se tuto službu vyzkoušet. Je možné osvítit negativní film tak, aby se z něj dalo zvětšovat?
Únorové FOTOpivo a domácí úkol: Špatné kolem nás
Po lednových oslavách prvního článku na Paladixu tady máme další FOTOpivo s úkolem.
Vyhodnocení prosincového úkolu “X”
Závěr letošního roku byl asi pro všechny hektický a svět pomalu začalo požírat zaklínadlo krize.
A vypadá to, že krize zasáhla i fotografující jedince. I přes prodlouženou uzávěrku do ledna
přišlo tentokráte do redakce opravdu zoufale málo fotografií na toto poměrně banální téma.
Michael Freeman: Očima fotografa – kompozice pro lepší [digitální] fotografie
Při pohledu na obálku této knihy jsem si zcela mimoděk musel klást otázku, co že to má kompozice
společného s digitální fotografií – tedy pokud si odmyslím oblíbený bonmot některých fotografů, že “kompozice
je něco, co se k digitálním fotoaparátům neprodává”. Nesprávná kompozice přitom dokáže “zabít” fotografii i toho sebezajímavějšího momentu, naopak zajímavá a promyšlená kompozice dokáže poutavě divákovi ukázat i zcela všední záběry. Tak jak to ten autor vlastně myslel?
Michael Freeman: Fotografie a nízka hladina osvětlení
Fotografování při slabém osvětlení (ať už v interiérech nebo třeba venku za soumraku a v noci) patří určitě k náročnějším disciplínám, neboť fotograf se musí potýkat s celou řadou obtíží převážně technického charakteru. Michael Freeman vytvořil knihu kladoucí si za cíl poskytnout uceleného průvodce, který by měl pomoci tyto obtíže překonat a dovést tak čtenáře k dokonalým snímkům. Pojďme se podívat, jak se mu tento nelehký úkol podařilo splnit.
Joe McNally: Fotografie – rozhodující momenty
Joe McNally je mezinárodně uznávaným fotografem, profesionálně se fotografií zabývající více než 30 let. Za svoji kariéru procestoval s fotoaparátem více jak 50 zemí. Jeho fotografie můžeme najít v časopisech Time, Sports Illustrated, National Geographic či Life, kde působil jako jediný fotograf za posledních 23 let na plný úvazek. Myslím si, že je to ten správný člověk, který nám může radit ohledně rozhodujících momentů ve fotografii.
Inspirace na Vánoce – darujte svým blízkým fotoknihu
Znáte to, je to každý rok stejné. Jak udělat Vašim blízkým radost? Koupíte jim něco v obchodě? Dáte jim peníze, ať si něco koupí raději sami? Nebo jim dáte čistě osobní dárek, který jste sami vyrobili? Určitě uznáte, že ta poslední možnost bývá ta nejlepší, ze které mají obě strany největší radost. Pomocí fotoknihy můžete takovou radost celkem jednoduše udělat.
HDRI pro fotografy a počítačové grafiky
Recenze knížky, která mění běžné fotografické chápání snímků s vysokým zobrazovaným jasem jako výsledek úpravy různě exponovaných fotografií, na plnohodnotnou práci s takovými snímky, což je něco zcela odlišného, s obrovskými možnostmi.
Lidské tělo – vyhodnocení domácího úkolu
Lidské tělo. Denně jsme s ním, denně ho potkáváme, máme z něj různé pocity, trápí nás, bolí, vyvolává v nás radost či dokonce chtíč… To všechno se, a mnohem více, dalo očekávat na vašich snímcích s lidským tělem.