Trochu informací a tipů o tom jak se vyhnout přepáleným a černým plochám ve fotografii klasické i digitální.
Praxe
Informace, návody, postupy a praktické zkušenosti z nejrůznejších oblastí fotografické praxe.
PF 2002 aneb jak lze také dělat přání
Spousta lidí, kteří dostali naše letošní PF se ptala, jak vzniklo. Protože cítíme trochu mezeru v informovanosti o použité technologii, tak přinášíme poměrně podrobný návod, jak podobné fotografie vyrábět.
Fotografování svatby
I vy můžete být požádáni o zachycení této společenské události svým fotoaparátem na světlocitlivý materiál. Přinášíme stručný popis svatební fotoreportáže pro začínající fotografy či pro ty, kteří fotografii již propadli, ale ještě požádáni nebyli.
Praktické pouzdro na baterie
Každý, kdo fotografuje digitálním přístrojem mi asi potvrdí, že kromě přístroje je to po technické stránce „o bateriích a paměti“ – tedy ne lidské, ale té vložené do přístroje…
Kapitola III. – začínáme fotografovat se systémovým bleskem
Popředí, pozadí, plně automatický režim, blokování expozice, korekce expozice.
Úsporné zacházení s vývojkou
Barevné i černobílé vývojky jsou nejnáchylnějšími fotografickými lázněmi k oxidaci vzdušným kyslíkem. Stupeň vyčerpání vlivem vzdušného kyslíku nelze navíc jednoduše určit, takže se často stane, že ještě celkem použitelná vývojka putuje do výlevky nebo že nenahraditelný negativ je nedostatečně vyvolán zoxidovanou vývojkou. Ideální je proto mít po ruce vždy vývojku zcela čerstvou.
Montáž filtru Cokin P na objektiv Flektogon 50/4 pro Psix
Návod jak uchytit držák filtrů Cokin P na objektiv s větším průměrem závitu, než dovoluje použít tento systém.
Miroslav Pinďák: Fototechnika
Recenze knihy, vydané olomouckým nakladatelstvím Rubico v prosinci roku 2000.
Vlastní kalendář? Proč ne!
Stručný postup vedoucí ke zhotovení autorského fotografického kalendáře pro potěchu nejen vlastní, ale i osob blízkých.
Zvětšenina zhotovená pomocí dvojího osvitu s různou filtrací
První zvětšeniny na multigradačních papírech máme za sebou, pomalu si na sebe začínáme
s papíry zvykat a objevujeme jejich možnosti. Dnes si řekneme, jak dále
zlepšovat naši práci ve fotokomoře a jak naexponovat fotografii s velkým tonálním rozsahem.