Světelnost objektivu patří mezi základní parametry fotografické techniky. Čím je objektiv světelnější, tím má širší použití, ovšem i zde je to především otázka rozumného kompromisu.
Praxe
Informace, návody, postupy a praktické zkušenosti z nejrůznejších oblastí fotografické praxe.
Jak jsem fotil vlak
Už od malička mě zajímaly všechny možné technické hračky a mezi ně pochopitelně patří i vláčky. Stavěli jsme si doma kolejiště, měli jsme několik mašinek (nejvíc se mi líbila ta stará, parní, jezdila taky skoro nejrychleji) i vagónků, výhybky na dálkové ovládání a podobné vymoženosti.
Závady zpracování černobílých negativů
Je zcela samozřejmé, že první pokusy o vyvolání černobílého filmu nebudou na profesionální úrovni; pokud se vám skutečně první film podaří vyvolat zcela bez chyby, tak máte buď štěstí, nebo zapracovala náhoda z rodu těch dobrých.
Jak jsem se nestal profesionálním fotografem
Čas od času jezdím na letní folkové festivaly, abych se viděl s “kolegy” muzikanty a poslechl si jejich nová dílka. Dalším důvodem, proč na tyto akce jezdím, je fotografování muzikantů “v akci” i v zákulisí.
Vyvolávání černobílých negativů
V minulém dílu našeho seriálu jsme se seznámili s nejdůležitějšími potřebami pro jednotlivé fáze zpracování černobílých negativních materiálů. Toto pokračování je věnováno vyvolávání černobílého filmu, což je fáze, která zásadně určuje kvalitu výsledků celého procesu – ze špatných negativů dobré fotografie prostě neuděláte.
Úvod do makrofotografie
Po úvaze, zejména vzhledem k faktu, že literatura k tomuto oboru fotografie je poměrně vzácná, jsem se rozhodl začít psát tento seriál. Pokusím se v něm shrnout poznatky a zkušenosti z oblasti makrofotografie tak, aby případnému zájemci poskytly ucelený pohled na věc.
Vybavení domácí temné komory
Úvodem bychom si měli zodpovědět otázku, PROČ si vůbec domácí temnou komoru zřizovat. Důvodů je mnoho, ale jeden z nich je zcela určující: každý snímek zpravidla vyžaduje trochu odlišné zpracování, a to samozřejmě automatizované laboratoře neumožňují, postup výroby fotografií je zprůměrován, aby úspěšnost laboratoře byla co největší.
Chraňte své objektivy filtrem
Obecně se soudí, že nezáleží příliš na kvalitě těla fotoaparátu, ale hlavně na kvalitě objektivu. I proto většina odborníků doporučuje na objektivu nešetřit. Nabízí se otázka, jak ochránit takovou několikatisícovou investici, aby nepřišla k úhoně.
Použití sluneční clony
Správný fotograf dokáže fotit za téměř jakéhokoliv počasí. Skoro vždy se dá najít vhodný objekt, který za
daných světelných podmínek vypadá prostě nejlíp. Každé počasí má své krásy, klady, ale také zápory.
Co všechno je napsáno na krabičce od filmu?
Relativně velmi malá krabička od filmu je velmi "upovídaná" – prozrazuje totiž o svém obsahu téměř všechno, co se prozradit dá.