Úvodem bychom si měli zodpovědět otázku, PROČ si vůbec domácí temnou komoru zřizovat. Důvodů je mnoho, ale jeden z nich je zcela určující: každý snímek zpravidla vyžaduje trochu odlišné zpracování, a to samozřejmě automatizované laboratoře neumožňují, postup výroby fotografií je zprůměrován, aby úspěšnost laboratoře byla co největší.
Praxe
Informace, návody, postupy a praktické zkušenosti z nejrůznejších oblastí fotografické praxe.
Druhy fotografického materiálu
V běžném prodeji je možné koupit několik druhů filmu, které se navzájem liší svou povahou a určením. Protože jsem o citlivosti filmu psal již v jiném článku, tuto otázku zcela pominu.
Citlivost filmu
Citlivostí filmu rozumíme jeho citlivost na světlo; čím je film citlivější, tím je méně náročný na světelné podmínky – laicky řečeno, citlivější film je vhodný pro fotografování v horších světelných podmínkách (v podvečer, v noci, při zatažené obloze, …).
Chraňte své objektivy filtrem
Obecně se soudí, že nezáleží příliš na kvalitě těla fotoaparátu, ale hlavně na kvalitě objektivu. I proto většina odborníků doporučuje na objektivu nešetřit. Nabízí se otázka, jak ochránit takovou několikatisícovou investici, aby nepřišla k úhoně.
Použití sluneční clony
Správný fotograf dokáže fotit za téměř jakéhokoliv počasí. Skoro vždy se dá najít vhodný objekt, který za
daných světelných podmínek vypadá prostě nejlíp. Každé počasí má své krásy, klady, ale také zápory.
Co všechno je napsáno na krabičce od filmu?
Relativně velmi malá krabička od filmu je velmi "upovídaná" – prozrazuje totiž o svém obsahu téměř všechno, co se prozradit dá.
Zimní krajina s filtrem
Letos se svatý Petr rozhodl, že nás všechny obdaří hromadou sněhu. Krajina se zahalila do bílého pláště a
spousta fotografů vzala své přístroje a vyrazila do zimy.
Skladování a archivace fotomateriálů
Úspěšná práce fotografa – ať už amatéra či profesionála – závisí i na správném skladování neexponovaných filmů a poté na archivačním systému, který by měl umožňovat co nejrychlejší vyhledávání fotografií nebo negativů.
Fotografování psů
Máme dva psy – německé ovčáky neznámého původu. Předtím jsme měli kólii, chvíli jsme se starali o dalšího nalezence, asi taky ovčáka, s černým čumákem.
John Freeman: Fotografie v praxi
John Freeman je ve Velké Británii známý jako špičkový fotograf, spolupracující s celou řadou vydavatelství a redakcí. Ze své dlouhé a bohaté kariéry fotografa vytěžil i tuto publikaci, kterou v ČR vydalo nakladatelství Rebo Productions roku 1998 (anglický originál vyšel v roce 1993).