Existující nabídka polarizačních filtrů je velice pestrá. Většina výrobců nabízí hned několi druhů. Pestré jsou i jejich ceny. Polarizační filtr může stát pět set nebo také pět tisíc korun. Který zvolit a jak moc dát peněžence zabrat? Toť otázka. Univerzální odpověď na ni neexistuje a budete si na ni muset odpovědět sami, podle toho, jaké máte nároky a jak máte hluboko do kapsy. Tento článek by vám ale měl poskytnout alespoň základní vodítka.
Teorie
Články shrnující a objasňující teorii týkající se nejrůznějších oblastí fotografie a příbuzných oborů, zejména technických a z oblasti přírodních věd.
Polarizační filtry: Lineární, nebo cirkulární?
Jak se liší lineární a cirkulární polarizační filtr a kdy je který z nich potřeba? Na tuto otázku a některé další s ní související vám odpoví tento článek.
Polarizační filtry: Teorie
První díl rozsáhlého seriálu o polarizačních filtrech, ve kterém se dozvíte vše, co jste kdy chtěli o polarizačním filtru vědět a ještě něco navíc.
Nabíjení a nabíječky
Základní členění nabíječek podle jejich možností a pár praktických rad na závěr.
Charakteristické křivky fotomateriálů: Fotografické papíry
Třetí díl seriálu o charakteristických křivkách. Seznámíme se v něm s charakteristickými křivkami fotografických papírů a s tím, jak se křivky filmu a papíru skládají a jaké to má důsledky.
Dnešní varianty zdrojů napětí
Souhrn dnešních variant zdrojů napětí a jejich možné využití ve fotografické technice.
Teoretický úvod, snaha o vymýcení nepravd o akumulátorech
Tento úvod bude pro elektrotechnické laiky nezáživný a mohou jej klidně přeskočit, pro ty znalejší naopak velmi kontroverzní. Nicméně, je třeba se smířit s tím, že dlouhá léta omílané pravdy již nemusí, vzhledem k rozvoji všech technologií, platit.
Charakteristické křivky fotomateriálů: Barevné negativní filmy a diafilmy
Druhý díl seriálu o charakteristických křivkách, zabývá se barevnými negativními filmy a diafilmy.
Úvaha nad rozlišením digitálů a kinofilmu (2)
Po zveřejnění minulého článku se sešly velice zajímavé příspěvky, které vnesly do této problematiky trochu světla (a někdy i “stínu”). Každopádně z nich vyplynulo, že to není tak jednoduché, jak jsem si původně představoval, ale že je zapotřebí do toho zapojit více “faktorů”.
Charakteristické křivky fotomateriálů: Černobílé negativní filmy
Každý film má trochu jiné vlastnosti. Je schopný zachytit různě kontrastní scény a má odlišné podání tónů a barev. Aby bylo možné filmy po této stránce objektivně porovnat, výrobci u každého filmu poskytují v dokumentaci kromě dalších údajů také grafy zachycující charakteristické křivky filmu. S tím, co to charakteristické křivky jsou a co se z nich dá vyčíst, vás seznámí následující seriál. První díl pojednává o černobílých negativních filmech.