Před nedávnem publikovaný článek "Sbohem, filmy?" byl pojat spíše jako obecné
zamyšlení nad dojmy z přechodu na DSLR. Tento článek je zaměřen mnohem
konkrétněji. Snažím se v něm hlouběji rozebrat některé praktické aspekty používání digitální zrcadlovky.
Digitální fotografie
Bity, byty, barevné prostory, transformace, komprese dat. Teorie z oblasti digitálního zpracování obrazu.
Senzitometrická charakteristika Canonu Powershot A60
Výsledky měření pro Canon Powershot A60.
Sbohem filmy – sága pokračuje
Drobná polemika k tématu digitálního převálcování analogového fotografování. Pohled z poněkud jiného úhlu.
Sbohem, filmy?
Souhrn osobních dojmů z přechodu na digitální zrcadlovku Canon EOS 10D.
Senzitometrická charakteristika Canon EOS 10D
Charakteristické křivky jedné z populárních digitálních zrcadlovek přinesených letos na trh firmou Canon.
Barevné prostory
O barevných prostorech obecně se zaměřením na vlastnosti RGB prostorů.
Infračervená fotografie digitálním fotoaparátem
V posledním díle seriálu o infračervené fotografii máme přichystáno doplnění pro milovníky elektronického obrazu.
Jak vzniknul color management a co to vlastně je
Pohádka s ponaučením. Úvodní díl nového seriálu, který se bude podrobně zabývat správou barev – teorií, ze které vychází, i praxí. Cílem tohoto prvního dílu je srozumitelnou formou bez zbytečných technických detailů přiblížit, v čem spočívají základní problémy při reprodukci barev a jaké jsou hlavní principy systematické správy barev.
Senzitometrická charakteristika digitálního fotoaparátu
Canon D30 a Sony DSC-S75
Měření převodu jasů na stupně šedi a užitečného rozsahu expozic pro dva digitální fotoaparáty.
Potřebujeme nový digitální formát aneb uspěje „Olydak“?
Olympus a Kodak představili na letošní Photokině svůj dlouho očekávaný systém 4/3 („čtyři třetiny“), známý též pod přezdívkou „Olydak“. Jakou má šanci se uchytit? Stane se opravdu univerzálním digitálním formátem?