Měření převodu jasů na stupně šedi a užitečného rozsahu expozic pro dva digitální fotoaparáty.
Digitální fotografie
Bity, byty, barevné prostory, transformace, komprese dat. Teorie z oblasti digitálního zpracování obrazu.
Potřebujeme nový digitální formát aneb uspěje „Olydak“?
Olympus a Kodak představili na letošní Photokině svůj dlouho očekávaný systém 4/3 („čtyři třetiny“), známý též pod přezdívkou „Olydak“. Jakou má šanci se uchytit? Stane se opravdu univerzálním digitálním formátem?
Jak zatočit s křivkami
…aneb jak za pomoci křivek a vlastní hlavy upravit nejen jas a kontrast, ale kompletně celou tonalitu fotografie k obrazu svému.
Malý digitální podvod na malý dynamický rozsah
V pokračování článku o problémech s dynamickým rozsahem si ukážeme, jak ze dvou špatných obrázků vyrobit jeden dobrý.
Aby černá byla černá a bílá byla bílá, aneb za histogramy krásnější
Povídání nejen o černé a bílé a jak se jich prostřednictvím funkce zvané úrovně dobrat, ale také o tom, co je to histogram, co se z něj dá vyčíst a o jednom z hlavních úskalí čudlíkování – dírách v histogramu.
Senzitometrická charakteristika čipu digitálního fotoaparátu
Chcete vědět, jak převede čip a software vašeho digitálního fotoaparátu jednotlivé jasy scény na výsledný obrázek? Změřte si a sestrojte senzitometrickou charakteristiku.
Jas, kontrast a radčin zákon grafických editorů
Základní operací při upravování jakéhokoli digitálního obrázku je správné nastavení celkového jasu a kontrastu. Je to vlastně totéž, jako volba expozice a gradace papíru nebo filtrace při zvětšování. Jak na to, aby výsledek k něčemu vypadal, si postupně povíme v následujících třech dílech seriálu o čudlíkování. Dnes začneme tím, kudy cesta nevede a proč.
Jsou výrobci digitálních fotoaparátů podvodníci?
Ještě jednou se zde vracíme k článku, který Ondřej Neff loni uveřejnil na DigiNeffu a kolem kterého se strhnula na FotoPrůvodci rozsáhlá diskuse.
Co se děje, když se obrázky zmenšují a zvětšují
V tomto dílu seriálu o čudlíkování si povíme o tom, jak se obrázky zvětšují a zmenšují, odkud plynou problémy, které u toho obvykle vznikají, a co se s tím dá dělat. Zabrousíme u toho trochu do matematiky a teorie signálů a seznámíme se s takovými pojmy, jako je interpolace a aliasing.
Tvorba panoramat ve Photoshopu
Panoramata se dají dělit podle několika různých kritérií. Asi nejčastější je dělení podle zobrazovacího úhlu. Tento článek ukazuje, jak s pomocí Photoshopu vytvořit panorama s menším obrazovým úhlem, které je možno prohlížet bez speciálních pomůcek.