V tabulce jsou uvedeny opravné faktory pro výše uvedenou kombinaci papíru a způsobu filtrace. Použitím těchto faktorů zafixujete nejjasnější světla, takže při změně filtrace se jejich optická hustota nebude měnit. Návod pro práci s opravnými faktory je zde.
Optika, světlo, expozice
Teoretické základy týkající se světla, optiky a vytváření fotografického obrazu. Najdete zde články shrnující principy zobrazování a geometrické optiky, měření světla, teorie barvy, reprodukce tónu, zónového systému atd.
Kalibrace MG papírů „na světla“
V předchozích dílech tohoto seriálu jsme zveřejňovali opravné faktory pro expozici multigradačních papírů, pomocí nichž došlo k zafixování středně šedých tónů zvětšeniny. Dnes si ukážeme trochu jiný přístup – budeme kalibrovat na světla.
Perspektiva – od teorie k praxi
Teorie ilustrovaná praktickými ukázkami, včetně podrobného rozboru toho, proč nejde zoomovat nohama a jak správně zoom používat.
Řízení kontrastu papírů s proměnným kontrastem – kalibrace expozičních časů
V předchozích článcích věnovaných tomuto tématu nám Tobík ukázal, že pro skutečně plnou kontrolu nad všemi možnostmi MG papírů je třeba jít trochu hlouběji do problému. Je nám jasné, že ne všichni čtenáři jsou povahou experimentátoři a ne každý má možnost si svůj způsob řízení kontrastu MG papírů zkalibrovat. Proto je tu tento článek, který vysvětlí princip kalibrace a dodá přesná data.
Řízení kontrastu a expozice papírů s proměnným kontrastem – Všechno je jinak
Výrobci fotopapírů s proměnným kontrastem nám tvrdí, že při změně kontrastu není nutné měnit expozici. Existují dva významné důvody, proč tomu tak v praxi není.
Řízení kontrastu a expozice papírů s proměnným kontrastem
Způsobů, jak řídit kontrast papírů s proměnným kontrastem, je více. Každý má svá pro i proti. Nejvýznamnějším dopadem zvolené metody filtrace barvy světla je vliv na expozici.