Po výběru velkoformátové kamery přistupujeme k jejímu praktickému využití.
Přístroje, materiály, procesy
Články o fotoaparátech, objektivech a jiné fotografické technice a jejich součástech, o filmech, papírech, chemikáliích, fotografických procesech apod., o jejich druzích, vlastnostech a principech na kterých fungují.
Datasheety filmových materiálů
Stručné shrnutí toho, co to vlastně datasheet je, jak vypadá a co všechno se z něj můžete dozvědět.
Kapitola I. – funkce systémového blesku
Úvodní článek seriálu s přehledem funkcí dnešních systémových blesků. Obecně shrnutý soubor informací platný pro všechny fotografické značky.
Lázně pro zpracování barevných negativních papírů
Poté, co jsme vybrali vhodný typ zvětšovacího papíru a správně exponovali, zbývá poslední krok – zpracování. S moderním procesem RA-4 to je lehčí než kdykoli předtím, a lze to zvládnout v domácích podmínkách bez potřeby nákladného vybavení. Takže s chutí do toho!
Velkoformátové přístroje
Přes převládající názor o nedostupnosti velkoformátové techniky pro amatérskou fotografickou obec chci zdůraznit, že situace není zdaleka tak žalostná a tuto královskou fotografickou disciplínu si může dovolit prakticky každý, kdo fotografii miluje. Pro případné zájemce však chybí dostatek informací o způsobu práce s kamerami a také o využitelnosti cenově dostupných „veteránů“.
Zvláštní a méně obvyklé pomůcky pro makrofotografii
V první části seriálu o makrofotografii jsme si představili pět základních pomůcek
pomocí nichž lze zhotovovat makrofotografie. V dalších dílech seriálu jsme si tyto pomůcky popsali jednotlivě a podrobněji. Nyní nám zbývá zmínit se ještě o těch zvláštních a méně obvyklých.
Využití počítačových rozhraní k řízení a regulaci jednoduchých přístrojů (příklady)
Několik příkladů o tom, jak lze prakticky využít počítače pro řízení a regulaci jednoduchých přístrojů.
Využití počítačových rozhraní k řízení a regulaci jednoduchých přístrojů (teorie)
V následujícím textu je popsáno několik velmi jednoduchých zařízení, které měli zjednodušit a zpříjemnit práci v temné komoře a při focení obecně. Jistě však najdou i řadu jiných uplatnění. K sepsání tohoto článku mě přimělo několik ohlasů z Fotofóra, kde se nedávno probíraly možnosti přesné regulace teploty při zpracování fotografií. Sám jsem nedávno řešil podobný problém. Výsledky mé snahy jsou shrnuty v následujícím textu – snad pomohou i někomu jinému.
Barevná inverze
Barevná inverze představuje další možnost jak pořídit barevnou fotografii. Na rozdíl od barevného negativu získáme přímo barevně i hustotně věrný obraz – barevný diapozitiv, který se pozoruje v procházejícím světle nebo se promítá na plátno.
Barevný negativ II. – Jak funguje barevný negativ
Barevný negativní film je v podstatě sendvičový systém tří barevných výtažků, pomocných vrstev a podložky, který se po zpracování vybarví v negativních jasech (světlé části budou na negativu tmavé) a přibližně doplňkových barvách (např. modrá obloha bude žlutá).