Může to začít různě. Prostě se najednou objeví spouštěcí symbol.
S novoročním úklidem jsem objevil krabici, kterou jsem neměl v ruce asi pět let. Obsahem byly vyskládané zbytky fotokomory, která byla dlouhé roky mým fotografickým průvodcem.
Články týkající se práce v temné komoře, věnující se klasické černobílé fotografii, ale také barevným procesům C-41, RA-4, E6 a dalším
Může to začít různě. Prostě se najednou objeví spouštěcí symbol.
S novoročním úklidem jsem objevil krabici, kterou jsem neměl v ruce asi pět let. Obsahem byly vyskládané zbytky fotokomory, která byla dlouhé roky mým fotografickým průvodcem.
S postupným útlumem analogové fotografie začíná být místy problém se zpracováním klasických filmů. Přirozeně se to týká hlavně středoformátu, místy ale začínají být problémy i s kinofimy. Paradoxně ale přitom třeba v souvislosti s popularitou “lomografie” zájem stále existuje, v určitém smyslu spíše stoupá. Proto neuškodí podívat se opět na možnosti domácího zpracování.
Nevíte, jak udržet předepsanou teplotu při vyvolávání procesem E6 nebo C41? Zde se dočtete, jak a z čeho svépomocí vyrobit zařízení, které to dokáže.
Temnou komoru lze vybudovat i na miniaturní ploše v nezařízeném prostoru, ba dokonce i schovat do skříně.
Malý test čtyř vývojek se zaměřením na výslednou ostrost, zrnitost a na tonální podání..
V jednom z článků Jakuba Kencla jste se mohli dočíst o zpracování diapozitivů procesem E-6 v domácích podmínkách. Navážu na tento článek a popíšu domací zpracování barevných negativních materiálů procesem C-41.
Jak ovlivňuje délka zpracování a pohyb černobílého negativního filmu v lázni výsledný obraz.
Máte špatné zkušenosti s vyvoláváním diapozitivu v laboratořích, nechce se vám nikam chodit nebo si chcete jen tak vyzkoušet vyvolat diapozitiv doma? Není to vůbec nic složitého.
Dokončení článku o možnostech ovlivnění vyvolávacího procesu černobílého negativního filmu.
Pokud patříte k příznivcům klasické černobílé fotografie, zajímá vás krom tvůrčího přístupu a techniky bezpochyby také možnost dosažení co nejlepších výsledků ve zpracování fotografických materiálů.