Barevná fotografie dnes dosáhla nebývalého rozšíření a získat barevnou fotografii je velmi snadné i pro naprostého laika.
Přestože drtivé většině fotoamatérů vyhovuje “spotřební” kvalita minilabů a sběren, každý pokročilejší fotograf vám potvrdí, že situace není zdaleka tak růžová, a získat opravdu kvalitní barevnou fotografii nebo diapozitiv může být problém. Pokročilejším fotografům se navíc mimo barevných zvětšenin na papíře otevírá celá řada dalších postupů, jak získat barevné obrazy. Tento seriál by měl podat kompletní teoretický přehled o současných možnostech barevné fotografie a zejména praktické rady a postupy, jak tyto procesy zvládnout.
S většinou procesů, o kterých budu psát, mám praktické zkušenosti. Nemám však patent na rozum, a níže prezentovaná hodnocení jsou jen mé subjektivní názory. Názory a připomínky samozřejmě uvítám.
Po delší úvaze jsem se rozhodl, že budu uvádět konkrétní jména firem a výrobků. Nejde o žádnou reklamu, je to jen ukázka jednoho konkrétního řešení, které používám já. Je jen na vás, jakou cestu zvolíte.
Seriál mám výhledově rozplánovaný na 8 dílů, ale leccos se ještě může změnit. Obsahem by měl pokrýt kompletně celou oblast barevné fotografie, takže nakonec budete nejen vědět, co se skrývá za zkratkami C-41, E-6, K-14, RA-4, R-3, R-3000, P3, P3X, P30, P-4, ale i teoretické principy těchto procesů, jak je prakticky používat v domácí temné komoře, a jak si pořídit či vyrobit nutné vybavení.
První díly jsou nezbytné pro správné pochopení těchto procesů – jedná se o teoretické základy popisující barvotvorný proces a barevné vnímání. Proto jsou zařazeny do sekce s teorií.