V tabulce jsou uvedeny opravné faktory pro výše uvedenou kombinaci papíru a způsobu filtrace. Použitím těchto faktorů zafixujete nejjasnější světla, takže při změně filtrace se jejich optická hustota nebude měnit. Návod pro práci s opravnými faktory je zde.
|
Obr: 1: Měkké filtrace před korekcí |
|
Obr. 2: Tvrdé filtrace před korekcí |
Opravné faktory
Hodnota filtrace |
Hodnota opravného faktoru |
0 |
1 |
200y |
5 |
170y |
5 |
140y |
4,36 |
110y |
4,17 |
80y |
3,09 |
60y |
2,34 |
40y |
1,62 |
20y |
1,17 |
20m |
1,26 |
40m |
1,62 |
60m |
2,24 |
80m |
2,82 |
110m |
3,31 |
140m |
3,80 |
170m |
3,89 |
200m |
3,98 |
|
Obr. 3: Měkké filtrace po zafixování světel |
|
Obr. 4: Tvrdé filtrace po zafixování světel |
Dobré, ano, dobré, ale jako vědecká práce
Nějak si neumím představit že by se při zvětšování někdo hrabal v grafech a v tabulkách. Purpur dělá tvrdou, žlutá měkkou, to je třeba znát. Expoziční zkoušku třeba dělat tak jako tak, pro mne osobně první plnoformátová fotografie po proužkové zkoušce je ještě pořád zkouškou, protože se ukáže že tu je třeba přidat vice světla, toto místo exponovat měkčím světlem atd.
Měl-li bych k tomuto přibírat ještě grafy a spoustu tabulek asi bych zanechal práce v temné komoře.
RE: Dobré, ano, dobré, ale jako vědecká práce
Myslim, ze je jasne, ze grafy nejsou urceny do temne komory. Na druhe strane tabulku s kalibracnimi faktory s sebou doporucuji, muze usetrit mnoho casu, materialu a nervu.
Petr
RE: Dobré, ano, dobré, ale jako vědecká práce
Pane rozumny pristupe. Je to presne naopak. Tyhle tabulcicky opravnych faktoru, je to nejuzitecnejsi co jsem se kdy o praci s MG papiry dozvedel. Neuveritelnym zpusobem to zrychluje a zprijemnuje praci v komore. Zkuste to a uvidite.