Kodak Polymax, barevná hlava Meopta Color 3/4ES, kalibrace na světla

V tabulce jsou uvedeny opravné faktory pro výše uvedenou kombinaci papíru a způsobu filtrace. Použitím těchto faktorů zafixujete nejjasnější světla, takže při změně filtrace se jejich optická hustota nebude měnit. Návod pro práci s opravnými faktory je zde.

Kodak před
Obr: 1: Měkké filtrace před korekcí
kodak tvrdé před
Obr. 2: Tvrdé filtrace před korekcí

Opravné faktory

Hodnota filtrace Hodnota opravného faktoru
0 1
200y 5
170y 5
140y 4,36
110y 4,17
80y 3,09
60y 2,34
40y 1,62
20y 1,17
20m 1,26
40m 1,62
60m 2,24
80m 2,82
110m 3,31
140m 3,80
170m 3,89
200m 3,98
kodak měkké světla po
Obr. 3: Měkké filtrace po zafixování světel
kodak tvdré světla po
Obr. 4: Tvrdé filtrace po zafixování světel

3 komentáře u „Kodak Polymax, barevná hlava Meopta Color 3/4ES, kalibrace na světla“

  1. Dobré, ano, dobré, ale jako vědecká práce

    Nějak si neumím představit že by se při zvětšování někdo hrabal v grafech a v tabulkách. Purpur dělá tvrdou, žlutá měkkou, to je třeba znát. Expoziční zkoušku třeba dělat tak jako tak, pro mne osobně první plnoformátová fotografie po proužkové zkoušce je ještě pořád zkouškou, protože se ukáže že tu je třeba přidat vice světla, toto místo exponovat měkčím světlem atd.
    Měl-li bych k tomuto přibírat ještě grafy a spoustu tabulek asi bych zanechal práce v temné komoře.

    Odpovědět
    • RE: Dobré, ano, dobré, ale jako vědecká práce

      Myslim, ze je jasne, ze grafy nejsou urceny do temne komory. Na druhe strane tabulku s kalibracnimi faktory s sebou doporucuji, muze usetrit mnoho casu, materialu a nervu.

      Petr

      Odpovědět
    • RE: Dobré, ano, dobré, ale jako vědecká práce

      Pane rozumny pristupe. Je to presne naopak. Tyhle tabulcicky opravnych faktoru, je to nejuzitecnejsi co jsem se kdy o praci s MG papiry dozvedel. Neuveritelnym zpusobem to zrychluje a zprijemnuje praci v komore. Zkuste to a uvidite.

      Odpovědět

Napsat komentář