Ať žijí happeningy, byť i s komerční reklamou. Přitáhnout veřejnost do galerií je velkou výzvou pro každou instituci. Když je nápad, může být upoutávka opravdu zajímavá.
V Nizozemsku dostali organizátoři státního muzea dobrý nápad, jak upoutat pozornost veřejnosti. Pro živou reklamu vybrali asi nejznámější Rembrandtův obraz Tour of the Night (1642), zkomponovali známou scénu z tohoto obrazu v místním velkém nákupním středisku.
Takhle proběhla celá akce.
Že se příhoda neodehrála v nočním světle? To původní scéna, která stála Rembrandtovi vzorem, také ne, přítmí skutečnému obrazu prý dodalo až stáří a i jeho název se vžil až po objevení Rembrandta novodobými zájemci o umění. Živé obrazy žijí i ve 21. století. Co takhle si pro letní obveselení zrekonstruovat a zaznamenat pěknou scénu z nějaké slavné fotografie?
Zdá se “dobrý nápad” na další soutěž :), budu si to muset nechat projít hlavou.