Pozvánka na výše uvedené výstavy a jejich recenze.
Tomáš Svoboda – Indie
V café galerii Černá labuť vystavuje Tomáš Svoboda fotografie z Indie. Fotky vznikly při jeho cestách po Radžastánu a střední Indii. Je zde instalováno 22 barevných fotografií velikosti 30 x 45 cm a dva tisky 80 x 110 cm. Hlavními objekty fotografií jsou prostí lidé. Prezentaci fotografií a technickou úroveň lze charakterizovat jako lepší průměr. Galerie se nachází na terase v 8. patře, je hodně prosvětlena a v době mé návštěvy byl problém najít takový úhel pohledu, aby se ve fotografiích nezrcadlila prosklená část budovy. Café galerii Černá labuť lze nalézt v Praze 1, Na Poříčí 25. Výstava probíhá od 16.1.2002 do 22.2.2002. Je přístupná pondělí až pátek od 10 – 18 hodin, vstup je zdarma.
Tomáš Svoboda – Indie | |
Kde: | café galerie Černá labuť |
Kdy: | 16.1.2002 – 22.2.2002 |
Otevírací doba: | Po–Pá 10–18 hod. |
Vstupné: | zdarma |
Téma: | lidé |
PhDr. Pavel Hubenka: Kamčatka 2001
Výstava proběhla v kulturním středisku Průhon v Praze-Řepy. Byla přístupná veřejnosti od 5.1. do 31.1.2002. Byla instalována ve vstupních prostorách a tím pádem byla zdarma přístupná pro návštěvníky všech akcí pořádaných KD Průhon i pro všechny ostatní zájemce. Bylo vystaveno 68 barevných fotografií formátu 30 x 45 cm. Dne 22.1.2002 byly zároveň promítnuty dva dokumentární filmy o Kamčatce, které Pavel Hubenka natočil při svých čtyřech návštěvách Kamčatky v roce 2001. Tyto cesty sponzorovala firma Plynostav Pardubice a bohužel to z natočených filmů bylo více než zřejmé. Tak jsme místo dokumentu o eskymácích, šamanech, lovcích medvědů a dalších zajímavostech sledovali naše dělníky svařující potrubí.
Pokud jde o vlastní výstavu, měl jsem z ní hodně špatný dojem. Fotografie nebyly pro výstavu nijak upravené (adjustované). Byly pouze nalepené na panelech a na všech místech, kam se vešly (mimo jiné byly nalepené i na nosných sloupech uprostřed místnosti a to ze všech stran). Pokud už někdo dělá výstavu, měl by i konečné prezentaci fotografií věnovat pozornost, protože zvolený podklad, množství a řazení fotografií spolu s okolím dokáží značně ovlivnit celkový dojem. Tady si asi každý uvědomil, že méně znamená někdy více. Podle autora se jednalo o výběr z několika tisíc fotografií. Výběr nebyl nejšťastnější anebo nebylo z čeho vybírat. Spousta fotografií měla nevalnou technickou úroveň. Byly neostré a také dost často používaná středová kompozice nebyla nejvhodnější. Prostě nelze skloubit dvě podobné věci (natáčení a focení) tak, aby byly u obou dobré výsledky. Výstava měla pouze dokumentační charakter a byla přínosem pro ty, kteří se do tohoto kouta Ruska chystají.