Už se blížíme k těm nejlepším. Třetí část našeho vyhodnocení představí fotografie od 17. do 6. místa, technicky se tedy jedná o první třetinu. Pokud svoji fotografii nenajdete ani v tomto díle, pak je možné: a) že jste nám ji neposlali, b) zapadla nám pod stůl, nebo c) řadíte se k vítězům…
17. – 13. místo
Ivan Šteiner
Terra incognita |
Pavel Pola: Bohužel, tohle mě vůbec nezaujalo a název to nevylepšil ;-( Vyloženě mě ruší ta velká plocha toho travnatého pásu, navíc ta barevnost.
Josef Krása: Dokonale vyjadřuje obsah názvu fotky. Přesná kompozice postav.
Katka Olexová: Já bych nerada někoho urazila, ale takovým to fotkám říkám soukromě “puclovky”. Pohled úžasný, jen té barvy bych uvítala méně.
Jiří Strašek
Pavel Pola: Tyhle fotky mám rád, ale jak jich je poměrně hodně, bývá čím dál těžší se nějak odlišit a udělat to zajímavé.
Jakub Kencl: Pěkná podzimní atmosféra. Nechal bych více místa vlevo a možná i trochu stáhl barevnost.
Josef Krása: Zajímavá barevnost – tonalita “jakoby ze dvou snímků”. Světlo z prava vyvolává pocit stranové převrácenosti. Ale dovedu si ji představit v sérii jako dekoraci veřejných prostor, …
Michal Krause: Poměrně tradiční podzimní téma ozvláštňuje kontrast mezi tmavým a barevným lesem vlevo a téměř monochromatickou světlou pravou polovinou snímku. Bohužel je zde několik chyb, které fotografii zbytečně ubírají. Především je to necitlivý ořez stromu zcela vlevo – ten měl podle mě být ve fotografii celý nebo vůbec. S tím souvisí nijaká kompozici silnice, která ve fotce prostě jen je. Kdyby byla komponována symetricky, působila by fotografie jistěji a lépe by vedla zrak diváka. Zároveň by to pravděpodobně vyřešilo zmíněný problém s ořezem stromu.
Olda Linhart
Pavel Pola: Tohle se mi taky líbí. Ač to zavání trochu kýčem, tak mě hned chytla za oko ta kompozice a odvedla mě do zapadajících dálek.
Michal Krause: Západy a východy slunce odjakživa lákají fotografy a tenhle je barevně určitě příjemný a poutavý. Silueta mostu je asi o něco zajímavější v části s lany, ale i ubíhající linie má něco do sebe. Co ale považuji za zhola zbytečné je spodní polovina – odraz mostu je v ní jen částečně a nezřetelně, aby opodstatnil její existenci. V tomto případě bych šel určitě do panoramatického ořezu, kdy z mokřadu dole zbude jen úzký pruh a nebo vůbec nic (v tom případě by ale bylo vhodné, aby byl snímek pořízen z o něco větší výšky, aby čisté moře mělo pod mostním pilířem trochu větší prostor).
Pavel Kutina: Barevnost je mi velmi příjemná, ale fotografie je možná až příliš klidná a statická. Tady bych možná volil dynamičtější a spíše úhlopříčnou kompozici, možná bych i drobnou retuší zasáhnul do bahna pod mostem a zlikvidoval to rušivé, vpravo odraz hlavního pilíře.
Petr Linhart
Orel |
Pavel Pola: Hezká akce, malinko mě ruší ta neostrost – hlava je rozmazaná, konec křídla je ostrý.
Jakub Kencl: Solidní panning, pěkný záběr.
Zdeněk Tichý: Pohotový záběr, včetně stínu.
Pavel Kutina: Po technické stránce výborné, byť mi tam tedy chybí konec jednoho křídla. Vzhledem k tomu, že to s velkou pravděpodobností není fotografie z divoké přírody, hodně bych se přimlouval za celého dravce…
Katka Olexová: Rychlost a dravost. No nechtěla bych patřit k jeho oblíbeným pochoutkám. Velmi povedené.
Zdeněk Wagner
Životní nástrahy |
Pavel Pola: Kompozice tentokrát moc nefunguje, ta pravá strana je zbytečně tmavá a nic nového nepřináší. Zkusil bych čtverec. Ale ta postava v dálce mi nehraje a nevím, jestli je myšleno tou nástrahou to, že na mě někdo někde čeká. To čekání mi totiž moc nástrahu nevyvolává.
Jakub Kencl: Řezal bych na čtverec, což by tu atmosféru podpořilo. Jinak pěkná fotka.
Zdeněk Tichý: Jakoby se celá scéna kácela doleva, ale tak nepatrně, že by to ani nestálo za zmínku. Ale tahá mi to hlavu na tu stranu mohutně. Nevím proč. A trochu ořezat vpravo. Ale to jsou jen technické připomínky. Jenže ten člověk mi tam nějak moc nefunguje. Postoj, umístění?
Katka Olexová: Myslím, že by více ty životní nástrahy neboli ten tunel do neznáma vyniknul při ořezu do čtverce, zbavila bych se té pravé strany.
12. místo
Petr Burkyt
Pohled ze Šemnické skály |
Pavel Pola: Povedený záběr, jen šup s tím do čb a tahat za křivky, aby z toho nebyla šedivka.
Pavel Kutina: Hodně příjemné krajina, ty postupně vykukující tři (nebo dokonce čtyři?) hřebeny matou oko docela rafinovaně. A samozřejmě správné místo a správný čas… Být to z filmu a na těžkém barytu, dalo by se tam dostat i víc detailů a stínů.
11. místo
Michal Hubert
Podzim ve Švýcarských Alpách |
Pavel Pola: Jo, tohle mě baví. Krásně kontrastní, dramatická atmosféra.
Michal Krause: Fotka samotná mě oslovuje jak tonalitou, tak námětem, ale desaturaci nebe a hory považuji za samoúčelný efekt. Snímku by určitě neuškodilo, kdyby byl do ČB převeden celý a nebo kdyby naopak horní polovina zůstala barevná.
Josef Krása: Vyvolává příliš silný pocit manipulace s barevností v horní polovině snímku. Asi to chtělo decentněji, …
10. místo
Matěj Řešátko
Betonová zídka |
Pavel Pola: Moc hezká abstrakce, decentní, celkem příjemná barevnost, i když v té levé části bych osobně ubral červenou. Co mi ale vysloveně nesedí je název – mě to evokuje šperk, proč to “shazovat” tím, že to ve skutečnosti je nějaký kus betonu? Tohle si vyloženě koleduje o nějaký víc emoční název.
Josef Krása: Trochu nevím co s levou částí – jež mění barevné podání celého snímku, pro mě trošku necitlivě. Ale je to dokonalá hra s ostrostí. Ruší mě mírně rozeznatelné zábradlí.
Katka Olexová: Takové jemné, dovedla bych si představit ořez zleva i ze zdola.
9. – 7. místo
Marcel Špeta
Souboj strak obecných v dešti |
Pavel Pola: Ten okamžik je dokonalý! Teď už jen dotáhnout to zpracování. To logo mi tam taky vadí.
Jakub Kencl: Pěkně zachycený okamžik, ale fotografie mi přijde jako “šedivka”. Logo ze snímku pryč.
Josef Krása: Vynikající akce, vynikající “barevnost”. Vadí mi rámečky a logo, mírně ruší neostrost nikoli fotky, ale postprocesu. Dokonalé je jejich vzájemné “držení” 🙂
Aleš Holý
Svižník zvrhlý (Cicindela hybrida) |
Pavel Pola: Hezké makro, ke klidu by mi víc pomohlo, kdyby tam nebylo to tmavé “cosi” v pravé části.
Josef Krása: Dobře zvládnuté makro, přesná ostrost, příjemná barevnost. Trošku mě ruší pozice stínu, která taky ihned prozrazuje použití blesku a ubírá tak pocitu dojmu z “úlovku z divočiny”.
Radovan Čihák
he is gone |
Pavel Pola: Pohled té holčičky je boží! 🙂 Jen ten plyšový maňásek tam moc nehraje.
Josef Krása: Zbytečně přesaturováno. To je první dojem. Rovněž mi vadí jakási “nepřirozenost” scény, která prozrazuje aranžovaný záběr. Mám li hledat příběh, připadám si k tomu “přinucen”.
Pavel Kutina: Tahle fotografie na mne působí trochu uměle – nesedí mi tam teplé (denní?) světlo a současně velmi tvrdě zatažené okolí. Co se týká děje, samozřejmě se vnucuje otázka, co se tam stalo, proč modelka jen sedí a pozoruje hračku, když je to vlastně nelogické – co jí (mimo fotografa) brání se sebrat a po myšákovi sáhnout?
6. místo
Vladimír Křivka
Černá díra |
Pavel Pola: Tahle fotka mě pobavila! Jednoduchá, čistá, vtipná. Zvážil bych i tady černobílou variantu, barva tam žádnou přidanou hodnotu nemá. K dokonalosti tam chybí kresba na rameni paní a přebývá cosi v kapse pána. 🙂
Jakub Kencl: Tak tahle je pro mě jedna z favoritek na umístění na bedně.
Josef Krása: Koukají, kam mají. Moc mě baví. Lehce pikantní 🙂
Pavel Kutina: Vtipný moment, chvíli jsem váhal, jestli obdivují rty, počítačovou grafiku nebo rektum. Co mi ale vadí poměrně dost, je “svatozář” kolem postav, zvláště u té vlevo – ano, chápu, pán má tmavé šaty a na těch by se slily detaily, ale i tak se tohle dá udělat výrazně pečlivěji. Co se mi naopak hodně líbí je výber “modelů” (chápu, že byl pravděpodobně “vyčekaný”, ale tím lépe), barva jejich oblečení koresponduje s barvou díla na zdi a vlasy paní doplňují texturu té grafiky.Velmi dobré.
Katka Olexová: Líbí, jen mi neustále sjíždí pohled k té obálce či programu, který má pán v kapse. V tomto případě, bych se přiklonila k odstranění.