Vaše nejlepší fotografie roku 2014 – vyhodnocení část III.

Už se blížíme k těm nejlepším. Třetí část našeho vyhodnocení představí fotografie od 17. do 6. místa, technicky se tedy jedná o první třetinu. Pokud svoji fotografii nenajdete ani v tomto díle, pak je možné: a) že jste nám ji neposlali, b) zapadla nám pod stůl, nebo c) řadíte se k vítězům…

17. – 13. místo

Ivan Šteiner

soutěž
Terra incognita

Pavel Pola: Bohužel, tohle mě vůbec nezaujalo a název to nevylepšil ;-( Vyloženě mě ruší ta velká plocha toho travnatého pásu, navíc ta barevnost.

Josef Krása: Dokonale vyjadřuje obsah názvu fotky. Přesná kompozice postav.

Katka Olexová: Já bych nerada někoho urazila, ale takovým to fotkám říkám soukromě “puclovky”. Pohled úžasný, jen té barvy bych uvítala méně.

Jiří Strašek

soutěž

Pavel Pola: Tyhle fotky mám rád, ale jak jich je poměrně hodně, bývá čím dál těžší se nějak odlišit a udělat to zajímavé.

Jakub Kencl: Pěkná podzimní atmosféra. Nechal bych více místa vlevo a možná i trochu stáhl barevnost.

Josef Krása: Zajímavá barevnost – tonalita “jakoby ze dvou snímků”. Světlo z prava vyvolává pocit stranové převrácenosti. Ale dovedu si ji představit v sérii jako dekoraci veřejných prostor, …

Michal Krause: Poměrně tradiční podzimní téma ozvláštňuje kontrast mezi tmavým a barevným lesem vlevo a téměř monochromatickou světlou pravou polovinou snímku. Bohužel je zde několik chyb, které fotografii zbytečně ubírají. Především je to necitlivý ořez stromu zcela vlevo – ten měl podle mě být ve fotografii celý nebo vůbec. S tím souvisí nijaká kompozici silnice, která ve fotce prostě jen je. Kdyby byla komponována symetricky, působila by fotografie jistěji a lépe by vedla zrak diváka. Zároveň by to pravděpodobně vyřešilo zmíněný problém s ořezem stromu.

Olda Linhart

soutěž

Pavel Pola: Tohle se mi taky líbí. Ač to zavání trochu kýčem, tak mě hned chytla za oko ta kompozice a odvedla mě do zapadajících dálek.

Michal Krause: Západy a východy slunce odjakživa lákají fotografy a tenhle je barevně určitě příjemný a poutavý. Silueta mostu je asi o něco zajímavější v části s lany, ale i ubíhající linie má něco do sebe. Co ale považuji za zhola zbytečné je spodní polovina – odraz mostu je v ní jen částečně a nezřetelně, aby opodstatnil její existenci. V tomto případě bych šel určitě do panoramatického ořezu, kdy z mokřadu dole zbude jen úzký pruh a nebo vůbec nic (v tom případě by ale bylo vhodné, aby byl snímek pořízen z o něco větší výšky, aby čisté moře mělo pod mostním pilířem trochu větší prostor).

Pavel Kutina: Barevnost je mi velmi příjemná, ale fotografie je možná až příliš klidná a statická. Tady bych možná volil dynamičtější a spíše úhlopříčnou kompozici, možná bych i drobnou retuší zasáhnul do bahna pod mostem a zlikvidoval to rušivé, vpravo odraz hlavního pilíře.

Petr Linhart

soutěž
Orel

Pavel Pola: Hezká akce, malinko mě ruší ta neostrost – hlava je rozmazaná, konec křídla je ostrý.

Jakub Kencl: Solidní panning, pěkný záběr.

Zdeněk Tichý: Pohotový záběr, včetně stínu.

Pavel Kutina: Po technické stránce výborné, byť mi tam tedy chybí konec jednoho křídla. Vzhledem k tomu, že to s velkou pravděpodobností není fotografie z divoké přírody, hodně bych se přimlouval za celého dravce…

Katka Olexová: Rychlost a dravost. No nechtěla bych patřit k jeho oblíbeným pochoutkám. Velmi povedené.

Zdeněk Wagner

soutěž
Životní nástrahy

Pavel Pola: Kompozice tentokrát moc nefunguje, ta pravá strana je zbytečně tmavá a nic nového nepřináší. Zkusil bych čtverec. Ale ta postava v dálce mi nehraje a nevím, jestli je myšleno tou nástrahou to, že na mě někdo někde čeká. To čekání mi totiž moc nástrahu nevyvolává.

Jakub Kencl: Řezal bych na čtverec, což by tu atmosféru podpořilo. Jinak pěkná fotka.

Zdeněk Tichý: Jakoby se celá scéna kácela doleva, ale tak nepatrně, že by to ani nestálo za zmínku. Ale tahá mi to hlavu na tu stranu mohutně. Nevím proč. A trochu ořezat vpravo. Ale to jsou jen technické připomínky. Jenže ten člověk mi tam nějak moc nefunguje. Postoj, umístění?

Katka Olexová: Myslím, že by více ty životní nástrahy neboli ten tunel do neznáma vyniknul při ořezu do čtverce, zbavila bych se té pravé strany.

12. místo

Petr Burkyt

soutěž
Pohled ze Šemnické skály

Pavel Pola: Povedený záběr, jen šup s tím do čb a tahat za křivky, aby z toho nebyla šedivka.

Pavel Kutina: Hodně příjemné krajina, ty postupně vykukující tři (nebo dokonce čtyři?) hřebeny matou oko docela rafinovaně. A samozřejmě správné místo a správný čas… Být to z filmu a na těžkém barytu, dalo by se tam dostat i víc detailů a stínů.

11. místo

Michal Hubert

soutěž
Podzim ve Švýcarských Alpách

Pavel Pola: Jo, tohle mě baví. Krásně kontrastní, dramatická atmosféra.

Michal Krause: Fotka samotná mě oslovuje jak tonalitou, tak námětem, ale desaturaci nebe a hory považuji za samoúčelný efekt. Snímku by určitě neuškodilo, kdyby byl do ČB převeden celý a nebo kdyby naopak horní polovina zůstala barevná.

Josef Krása: Vyvolává příliš silný pocit manipulace s barevností v horní polovině snímku. Asi to chtělo decentněji, …

10. místo

Matěj Řešátko

soutěž
Betonová zídka

Pavel Pola: Moc hezká abstrakce, decentní, celkem příjemná barevnost, i když v té levé části bych osobně ubral červenou. Co mi ale vysloveně nesedí je název – mě to evokuje šperk, proč to “shazovat” tím, že to ve skutečnosti je nějaký kus betonu? Tohle si vyloženě koleduje o nějaký víc emoční název.

Josef Krása: Trochu nevím co s levou částí – jež mění barevné podání celého snímku, pro mě trošku necitlivě. Ale je to dokonalá hra s ostrostí. Ruší mě mírně rozeznatelné zábradlí.

Katka Olexová: Takové jemné, dovedla bych si představit ořez zleva i ze zdola.

9. – 7. místo

Marcel Špeta

soutěž
Souboj strak obecných v dešti

Pavel Pola: Ten okamžik je dokonalý! Teď už jen dotáhnout to zpracování. To logo mi tam taky vadí.

Jakub Kencl: Pěkně zachycený okamžik, ale fotografie mi přijde jako “šedivka”. Logo ze snímku pryč.

Josef Krása: Vynikající akce, vynikající “barevnost”. Vadí mi rámečky a logo, mírně ruší neostrost nikoli fotky, ale postprocesu. Dokonalé je jejich vzájemné “držení” 🙂

Aleš Holý

soutěž
Svižník zvrhlý (Cicindela hybrida)

Pavel Pola: Hezké makro, ke klidu by mi víc pomohlo, kdyby tam nebylo to tmavé “cosi” v pravé části.

Josef Krása: Dobře zvládnuté makro, přesná ostrost, příjemná barevnost. Trošku mě ruší pozice stínu, která taky ihned prozrazuje použití blesku a ubírá tak pocitu dojmu z “úlovku z divočiny”.

Radovan Čihák

soutěž
he is gone

Pavel Pola: Pohled té holčičky je boží! 🙂 Jen ten plyšový maňásek tam moc nehraje.

Josef Krása: Zbytečně přesaturováno. To je první dojem. Rovněž mi vadí jakási “nepřirozenost” scény, která prozrazuje aranžovaný záběr. Mám li hledat příběh, připadám si k tomu “přinucen”.

Pavel Kutina: Tahle fotografie na mne působí trochu uměle – nesedí mi tam teplé (denní?) světlo a současně velmi tvrdě zatažené okolí. Co se týká děje, samozřejmě se vnucuje otázka, co se tam stalo, proč modelka jen sedí a pozoruje hračku, když je to vlastně nelogické – co jí (mimo fotografa) brání se sebrat a po myšákovi sáhnout?

6. místo

Vladimír Křivka

soutěž
Černá díra

Pavel Pola: Tahle fotka mě pobavila! Jednoduchá, čistá, vtipná. Zvážil bych i tady černobílou variantu, barva tam žádnou přidanou hodnotu nemá. K dokonalosti tam chybí kresba na rameni paní a přebývá cosi v kapse pána. 🙂

Jakub Kencl: Tak tahle je pro mě jedna z favoritek na umístění na bedně.

Josef Krása: Koukají, kam mají. Moc mě baví. Lehce pikantní 🙂

Pavel Kutina: Vtipný moment, chvíli jsem váhal, jestli obdivují rty, počítačovou grafiku nebo rektum. Co mi ale vadí poměrně dost, je “svatozář” kolem postav, zvláště u té vlevo – ano, chápu, pán má tmavé šaty a na těch by se slily detaily, ale i tak se tohle dá udělat výrazně pečlivěji. Co se mi naopak hodně líbí je výber “modelů” (chápu, že byl pravděpodobně “vyčekaný”, ale tím lépe), barva jejich oblečení koresponduje s barvou díla na zdi a vlasy paní doplňují texturu té grafiky.Velmi dobré.

Katka Olexová: Líbí, jen mi neustále sjíždí pohled k té obálce či programu, který má pán v kapse. V tomto případě, bych se přiklonila k odstranění.

Napsat komentář